SVT och mplayer.

henke
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

SVT och mplayer.

Inlägg av henke »

När/om ni tittar på SVT:s Play eller liknande - har ni kontrollpanelen tillgänglig i videofönstret då? Jag har inte det, och har dunkat mitt huvud blodigt för att få till det. Vissa påstår att det bara är att högerklicka i videofönstret, och därigenom få fram olika alternativ för mplayer. För mig händer INGENTING när jag klickar... :'(
fredrik20
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: SVT och mplayer.

Inlägg av fredrik20 »

Hej,

jag brukar titta en hel del på svt arkivet. (min favoritkanal)

har inbyggd mplayer och ser ibland en panel i underkant (inte alltid, har inte forskat så mycket) men upplever att spelaren är mycket instabil och krånglig att använda. I stället brukar jag ladda hem mediafilen (windows media om möjligt) och öppna den med vlc spelaren. då har jag mycket mer inställningsmöjligheter och den funkar även stabilare.

fredrik20
Östen
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Östen »

Hmm.. försöker ladda hem program från SVT:s arkiv men har inte fått kläm på hur jag ska göra. Laddar du ner via VLC och i så fall vilka instälningar använder du då? ???
fredrik20
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av fredrik20 »

Jag laddar inte ner själva programmet. Om man trycker på inställningar ovanför filmen kan man ladda ner "externa mediafiler".

Om det finns en .asx (Windows Media Player Format) fil laddar jag hem den. Om man sedan öppnar den med VLC streamas filmen. För det mesta fungerar det mycket smidigt.

Om det bara finns en .ram (RealPlayer Format) fil kan jag öppna och streama den med realplayer. Det är mycket instabilare, tex fel i ljud och bild, även sämre bildkvalitet och upplösning upplever jag.
Ofta fungerar även det här alternativet hyffsat bra ändå men det är inte att föredra.

Man kan säkert också ladda hem hela programmet på något sätt men det har jag inte experimenterat så mycket med.
henke
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

Inlägg av henke »

fredrik20 skrev:Jag laddar inte ner själva programmet. Om man trycker på inställningar ovanför filmen kan man ladda ner "externa mediafiler"...
Jättebra att ni delger era erfarenheter, men mitt problem med kontrollerna kvarstår. :-\
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"