Nedräkning

henke
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

Nedräkning

Inlägg av henke »

Jag har sökt med ljus och lykta efter en lämplig liten desklet (eller liknande) med en nedräkningsfunktion. Vill lägga in den på min sons skrivbord, eftersom han hela tiden undrar över hur många dagar det är kvar till födelsedagen etc... Någon som har nåt bra tips!?
Senast redigerad av 1 henke, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Nedräkning

Inlägg av johanre »

En snabb sökning på ordet countdown i paketförråden ger bl.a.: timer-applet, kdoomsday & gdesklets-data.
Har du testat några av dom?
henke

Inlägg av henke »

johanre skrev:En snabb sökning på ordet countdown i paketförråden ger bl.a.: timer-applet, kdoomsday & gdesklets-data.
Har inte det. Däremot gick jag in i Desklet-programmet och hittade en desklet som heter "Countdown 2 0.1 fast"... :o Hur kunde jag missa den tidigare? Ledsen att jag utnyttjat hårddiskplats på det här forat med min onödiga fråga... ;)
Senast redigerad av 1 henke, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

henke skrev:
johanre skrev:En snabb sökning på ordet countdown i paketförråden ger bl.a.: timer-applet, kdoomsday & gdesklets-data.
Har inte det. Däremot gick jag in i Desklet-programmet och hittade en desklet som heter "Countdown 2 0.1 fast"... :o Hur kunde jag missa den tidigare? Ledsen att jag utnyttjat hårddiskplats på det här forat med min onödiga fråga... ;)
Du har kanske sparat plats istället. 10 andra personer som söker samma info hittade detta vid en forumsökning... ;)
Det finns knappast några onödiga frågor. 8)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Pratar ni om countdown till den skarpa versionen hittade jag en på <a class="postlink" href="http://www.ubuntu.com">http://www.ubuntu.com</a> men nu kommer jag inte i håg exakt var den låg..

Kanske nåt att ha på ubuntu-se på förstasidan..?
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

Frågan var inte det minsta onödig. Om inte du skapat en tråden hade jag nog inte kommit på tanken att använda gDesklets countdown2 version 0.1 fast för att visa hur lång tid det är kvar tills jag ska flytta (38d 15h 10s) ;D
henke

Inlägg av henke »

ajja skrev:Frågan var inte det minsta onödig. Om inte du skapat en tråden hade jag nog inte kommit på tanken att använda gDesklets countdown2 version 0.1 fast för att visa hur lång tid det är kvar tills jag ska flytta (38d 15h 10s) ;D
HÄRLIGT att kunna bidra så till mänskligheten, genom ett i mitt tycke ganska onödigt inlägg... 8) Min counter är inställd på sommarlovet (jag är musiklärare). Frugans är inställd på semestern... Och sonens på hans födelsedag!
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"