Installera Nvidia Drives i VirtualBox

Användarvisningsbild
Defunctus
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Installera Nvidia Drives i VirtualBox

Inlägg av Defunctus »

Här sitter man med problemet att man vill spela mythos och vare sig wine eller cedega klarar det
så då kör man väl en windows emulator då instalerar vista32 bit men lyckas inte instalera några som hellst drivrutiner frågan är ju den nu fall jag ska installera dom som ska vara till min dator eller fall det fins speciella till Virtualbox? mitt grafik kort är ett Nvidia Gforce 7 serien...
någon som har ett förslag?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Installera Nvidia Drives i VirtualBox

Inlägg av Hund »

Ingen virtualiseringamjukvara har stöd för 3D, tyvärr.
Användarvisningsbild
Defunctus

Inlägg av Defunctus »

typiskt, tack så mycket
fins det något sätt att spela spel förutom wine/cedega?
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Nej, det finns det egentligen inte. Någon av de virtuella maskinerna tror jag har börjat få experimentellt 3D-stöd, men jag vet inte vilken det var, eller hur långt de hade kommit.

Om du vill spela spel som inte fungerar virtualiserat, eller med hjälp av ett kompabilitetslager (Wine/Cedega), så blir det tyvärr till att installera Windows och köra dual-boot.

Jag tänkte f.ö. att jag skulle testa det, men tyvärr var Mythos för tillfället i ett stängt BETA-stadie :(
Användarvisningsbild
Defunctus

Inlägg av Defunctus »

DeepThought skrev:Nej, det finns det egentligen inte. Någon av de virtuella maskinerna tror jag har börjat få experimentellt 3D-stöd, men jag vet inte vilken det var, eller hur långt de hade kommit.

Om du vill spela spel som inte fungerar virtualiserat, eller med hjälp av ett kompabilitetslager (Wine/Cedega), så blir det tyvärr till att installera Windows och köra dual-boot.

Jag tänkte f.ö. att jag skulle testa det, men tyvärr var Mythos för tillfället i ett stängt BETA-stadie :(
kan bara säga att du vet inte vad du missar mythos är framtiden, jag ser det som en hopslagning av diablo2 med hack and slash som jag älskar och storleken och menyer i likhet med dom i wow fins än så länge bara 2 öppna zoner dock men dom questen tar aldrig slut så det fins mycket att göra
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"