Om man t.ex. ändrar sin e-post-adress i sin profil så avaktiveras ens konto tills man har klickat på en aktiveringslänk i ett mail som man ska få. Saker kan dock lätt gå fel så att man aldrig får mailet. Jag har upplevt både som användare på phpbb-forum att jag inte har fått mailet och jag har upplevt som administratör på ett phpbb-forum att folk har skrivit mail till mig om att de inte har fått aktiveringsmailet när de har ändrat sin e-post-adress.
Det är alltså viktigt att man kan kontakta en administratör om ens konto skulle råka bli avaktiverat. På detta forum har jag inte lyckats hitta någon kontakt-information till administratörer om ens konto skulle råka bli avaktiverat men det är möjligt att jag inte har letat tillräckligt. Om man t.ex. klickar på gruppen "Administratörer" när man inte är inloggad så kommer man inte åt någon information. Det är rätt frustrerande eftersom man får en uppmaning att man ska kontakta en administratör när man försöker logga in och inte lyckas p.g.a. att kontot har blivit avaktiverat.
Hur kontakta administratör vid inloggningsproblem?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- johanre
- Serveradmin
Re: Hur kontakta administratör vid inloggningsproblem?
Denna sida var - via länk - tillgänglig direkt från portalens förstasida tidigare. http://www.ubuntu-se.org/drupal/node/72
Sidan borde kanske uppdateras och sedan länkas från förstasidan igen?
Sidan borde kanske uppdateras och sedan länkas från förstasidan igen?
- vulfgar
- ung forumnörd
Re: Hur kontakta administratör vid inloggningsproblem?
Det har jag tänkt på, men inte kollat, delvis pga av att jag fått ett antal mejl från folk som fått inloggningsproblem och då förmodat att dom på ett enkelt sätt fått tag på antingen min e-postadress eller att det genererats någon form av mejl till alla admins via någon länk.
Portalsidan som näms ovan är inte så bra, om jag klickar på någon av länkarna så fär jag upp
Edit: det finns vid inloggning/reggning en e-postlänk till admins så då är det ju inga problem med det. Ska kolla hur det ser ut vid byte av e-postadress också.
Edit2: Det är krångligare när kontot inaktiverats, då finns det ingen färdig länk till admins. Det finns länkar för att skicka om e-posten men om e-posten från forumet strular så är det inte så bra. Länken kommer fram om man slår in helt felaktiga inloggningsuppgifer, men det är ju inte en lösning man tänker på när man sitter där med problem, antar jag.
Portalsidan som näms ovan är inte så bra, om jag klickar på någon av länkarna så fär jag upp
jag ska testa hur det ser ut när man reggar ett nytt konto och försöka byta e-postadress på det sedan.Åtkomst nekad
Du har inte behörighet till denna sida.
Edit: det finns vid inloggning/reggning en e-postlänk till admins så då är det ju inga problem med det. Ska kolla hur det ser ut vid byte av e-postadress också.
Edit2: Det är krångligare när kontot inaktiverats, då finns det ingen färdig länk till admins. Det finns länkar för att skicka om e-posten men om e-posten från forumet strular så är det inte så bra. Länken kommer fram om man slår in helt felaktiga inloggningsuppgifer, men det är ju inte en lösning man tänker på när man sitter där med problem, antar jag.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!