Jag har fått problem med XP-inloggning. Windows inloggning alltså.
Det måste varit virus!
Såhär som hände (jag vill beskriva problemet innan ni kan förstå varför det blev så):
1. Startade datorn som vanligt. (Stationära datorn, dvs. Och använde enbart XP prof. Windows)
2. Det kom lite konstigt.. Windows inloggningsrutan, (inte ens välkomsskärmen), ca 12x8 cm där består av användarnamn och lösenord, knapparna var OK, Avbryt, Avsluta.., Alternativ<<
3. Jag skrev in namn och lösenord. Jag vet att det är RÄTT.
4. Det började sitt jobb, men efter 2-3 sek, plöstligt loggade det ut själv utan att jag rör nåt. Jag såg mitt skrivbord med bakgrunden, men det var utan små iknoner. Det var 2 sek bara.
5. När det loggade ut själv, så sparas det inställningar och tillbaks till windows inloggningsruta, precis som nr 2.
Jag testat bl.a. att trycka på F8 under starten. ... men inte hjälpte.. trots jag använder felsäkert läge... det ser likt ut som nr 1,2,3,4 och 5 men däremot bakgrunden var svart, men det kom tillbaks windows inloggning.
Andra Sessionen
Jag fick en tips om Linux från en annan forum, så jag googlade lite och hittade linux hemsida och hämtade in Ubuntu Gusty - LiveCD.
OK... Det var så häftigt! att jag lyckade att komma in den stationära datorn i hjälpet av Ubuntu - LiveCD...
Jag körde med den cd:en och linux-forumen sa att det är förmodligt att det finns virus i windows system så måste ta bort.
Han sa att det kan hjälpa med ClamAV.
Nu läste jag ClamAV guide, men det hjälpte inte mycket... se länken: http://linux.exton.net/e107_plugins/wrap/wrap.php?12
JAg kollade upp ClamAV:s hemsida, där finns inte just Ubunty juh (blind??), bara de andra linux-OS:arna.
Så vad jag gjorde enligt:
"För att göra detta öppnar du Program -> Lägg till/Ta bort program och ser till att alla tillgängliga program visas. Sök sedan på ClamAv, markera Virus Scanner och klicka sedan på Verkställ"
Att fråga är:
Vad ska jag göra med ClamAV? (För det händer inte i Ubuntu... det verkar som dö... tyst...händer ingen...)
Detta syfte är att jag vill ta bort virus ifrån windows system, och skulle kunna logga in därinnan jag fixat med ClamAv, dvs.
Tack på förhand för att besvara och hjälpa!!