Komma åt Youtube-innehållet utan Flash

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Komma åt Youtube-innehållet utan Flash

Inlägg av farmfield »

Går det inte att komma åt Youtube-innehållet utan Flash? Filmerna är ju som sagt h.264 i botten...
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Re: Komma åt Youtube-innehållet utan Flash

Inlägg av farmfield »

Hmm, kanske hade varit bra att säga att det här var en splittad tråd från tråden om ersättning till Flash... :-[

Och varför är den splittad?

Ang. ämnet i sig själv kan man krasst konstatera att eftersom iPhone/iPod Touch kan accessa och ladda ner filer direkt från Youtube i h.264 så måste dom naturligtvis gå att accessa utan Flash Video.'

Så följdfrågan är, kan mPlayer och/eller VLC-pluggen till Firefox spela upp h.264?
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Jag anmälde ditt inlägg i den tråden som offtopic därför att tråden inte handlar om sätt att titta på youtube utan fria alternativ.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Sid skrev:Jag anmälde ditt inlägg i den tråden som offtopic därför att tråden inte handlar om sätt att titta på youtube utan fria alternativ.
Hmm, ok, jag tyckte bara det låg i linje med att h.264 verkade vara accepterat som fritt i den tråden och men verkar inte behöva ofria Flash för att i så fall se fria h.264... Det var iof mer en fundering och kanske inte tillräckligt on topic...

Men det är väl videoformatet Flash/.flv vi pratar om som ofritt, inte YouTube som koncept?
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

farmfield skrev:Hmm, kanske hade varit bra att säga att det här var en splittad tråd från tråden om ersättning till Flash... :-[
Sorry... skulle egentligen postat ett inlägg efter att jag delade tråden, men blev avbruten och glömde bort det sen.
farmfield skrev:Ang. ämnet i sig själv kan man krasst konstatera att eftersom iPhone/iPod Touch kan accessa och ladda ner filer direkt från Youtube i h.264 så måste dom naturligtvis gå att accessa utan Flash Video.'
Är du helt säker på att Youtube använder h.264 rak igenom. Jag har fått för mig att det mesta (om inte allt) är kodat i den äldre h.263, eller iaf en variant av den som kallas Sörenson (eller något liknande).

Oavsett vilken video-codec det egentligen är, så är allt förpackat i .flv-filer.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag använder mig av verktyget youtube-dl som finns i ubuntus förråd för att ladda ner filmer från youtube.
Sen går det att titta på filmerna i VLC.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

ZX Spectrum skrev:Jag använder mig av verktyget youtube-dl som finns i ubuntus förråd för att ladda ner filmer från youtube.
Sen går det att titta på filmerna i VLC.
Jo, hehe, men då håller du dig inte ifrån flv dock utan accessar dom bara på ett annat sätt. Jag menade om man kunde komma åt filerna utanför flv-skalet så att säga... Tror iof inte det... =(
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"