När jag får en ny e-post dyker det upp ett litet kuvert i notifieringsarean och talar om att jag har post, men kollar jag i Evolution så syns det inte något där.
Jag får då klicka på en annan map, t.ex Papperskorgen och sedan tillbaks igen för att den nya posten ska synas.
Vad kan jag ha gjort för fel?
Kör imap mot gmail.
(Jag kör iofs Hardy nu, men det var lika konstigt i Gutsy...)
Ny e-post i Evolution dyker inte upp automatiskt!?
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Ny e-post i Evolution dyker inte upp automatiskt!?
hmm, jag kör ju pop mot gmail . harru provat det?
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Nja, jag vill nog köra imap då jag gillar att hålla saker kvar på servern, ibland vill man kunna låna en dator och använda webmailen.
Thunderbird har ett alternativ som gör att ett mail kan ligga kvar på servern tills det tas bort lokalt, då funkar det ju med pop också, men jag har inte hittat den inställningen i Evolution...
Thunderbird har ett alternativ som gör att ett mail kan ligga kvar på servern tills det tas bort lokalt, då funkar det ju med pop också, men jag har inte hittat den inställningen i Evolution...
- pl1sk3n
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag kör iofs pop mot spray.....
Du kan hur som helst lämna meddelande på servern om du gör följande.
Starta Evolution, sen redigera, inställningar, E-post konton, redigera, alt för mottagning.
Där kan du bla lämna kvar meddelanden på servern, ställa in hur ofta den ska kolla e-posten
& inaktivera pop tilläggen.
Vi hörs
Starta Evolution, sen redigera, inställningar, E-post konton, redigera, alt för mottagning.
Där kan du bla lämna kvar meddelanden på servern, ställa in hur ofta den ska kolla e-posten
Vi hörs

- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jo, men då kan man väl inte radera e-post från Evolution på servern? Det är bara den lokala kopian man kan ta bort?pl1sk3n skrev:Jag kör iofs pop mot spray.....
Vi hörs