Det har du rätt i! Mitt w2k-licens är till salu

Vi kanske kunde orsaka inflation!!

Ja, men kom på att de bör inte säljas på ubuntu-se-shop. Vilken hemsk tanke.sebastean skrev:Vi kanske kunde orsaka inflation!!petri0 skrev:Det har du rätt i! Mitt w2k-licens är till saluIdéalist skrev:Nu, efter lite fredagsintoxination kom jag på en sak till att sälja: Rea på överblivna Windowslicenser! De som lämnar Windows och installerar Ubuntu har ju (eventuellt) en Windowslicens de inte behöver. De kan väl i gengäld donera den till välgörande ändamål, d.v.s. att reas ut till de som envist klamrar sig fast vid Windows. Framför allt så kan det ju vara en bra "publicity stunt" som ytterligare skapar fokus på Ubuntu.
när vi ger licenserna till välgörande ändamål... dvs de säljs och välgörande andämålet får pengar men köparna då? Gjorde vi något gott till dem? Blev knivigt det där...De kan väl i gengäld donera den till välgörande ändamål, d.v.s. att reas ut till de som envist klamrar sig fast vid Windows. Framför allt så kan det ju vara en bra "publicity stunt" som ytterligare skapar fokus på Ubuntu.
Det skulle se snyggt ut, men det måste finnas tillräckligt stora storlekar i så fall.sebastean skrev:Att personer går runt med en T-shirt med Ubuntutryck är ovärderlig reklam, och glöm inte att vi är en godkänd Lokal gemenskap. Fråga bör vi ändå.