Ganska kul faktiskt att det fanns!

Känner ni till några andra och vad tycker ni om dom?

Jag har för mig att wikias sökmotor också är friUbuntu33 skrev:Satt och letade lite på nätet efter sökmotorer som är open source och hittade nåt som heter "Sentensa"
Ganska kul faktiskt att det fanns!![]()
Men jag tror att sökresultaten beror på vad människor tycker så jag vet inte om man kan säga att det är en sökmotor om man nu ska gå in o grotta i definitioner.Wikia Search is a free and open-source Web search engine and a part of Wikia (originally Wikicities) operated by Wikia, Inc., a for-profit company founded in late 2004 by Jimmy Wales and Angela Beesley. The "public alpha" was launched on January 7, 2008. This roll-out version of the search interface was widely criticized by reviewers in mainstream media.
per9000 skrev:Jag har för mig att wikias sökmotor också är friUbuntu33 skrev:Satt och letade lite på nätet efter sökmotorer som är open source och hittade nåt som heter "Sentensa"
Ganska kul faktiskt att det fanns!![]()
http://alpha.search.wikia.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikia_Search
Men jag tror att sökresultaten beror på vad människor tycker så jag vet inte om man kan säga att det är en sökmotor om man nu ska gå in o grotta i definitioner.Wikia Search is a free and open-source Web search engine and a part of Wikia (originally Wikicities) operated by Wikia, Inc., a for-profit company founded in late 2004 by Jimmy Wales and Angela Beesley. The "public alpha" was launched on January 7, 2008. This roll-out version of the search interface was widely criticized by reviewers in mainstream media.
Tyvärr använder jag till 99,9% google när jag söker(google är onda)
/Per
Hej'Ubuntu33 skrev:För att återgå till rubriken..
Hittar ni några flera motorer som är open source?
Problemet är inte själva motorn i lika stor utsträckning som antalet indexserade sidor...Ubuntu33 skrev:_Ruby:
Både och..