dvd brännings problem kubuntu edgy

Användarvisningsbild
of_darkness

dvd brännings problem kubuntu edgy

Inlägg av of_darkness »

Nu skulle jag bränna lite data dvds lyckats bränna 2st, en i kb3 sen en vi comandline och growisof -fast då blev hela datorn skit slö o musen ryckte sakta över skärmen så längde den brände.. testat med kb3 och nero xcdoat men in vill bränna dem oavsett om jag försöker bränna iso eller på stört..  Hittat lite olika svars förslag på problemet men inget har hjälpt..  brännde för ett tag sen några avbildningar med live cd o då funkade det utan problem med samma dvd media..  /dev/hdd Lite-on Dwdrw LDW-811s som e pata slave.  kärna 2.6.17-11-generic och 2.6.17-10-generic  kubuntu edgy  försökte först med senaste dvdrw-tools som fanns i repository men enligt tipps som ubuntuforums.org så bytte jag till debian versionen 7,04 visseligen inte den versionen som sas i tråden som var en p 6.nått men som inte fans längre i debian poolen..

Testade även att bränna från live cd men de gick tydligen inte heller plötsligen kb3 ger mig unable to WRITE@LBA=0h io error.. även bytt kabel till brännaren tbx till min gamla så de e inte felet....

dma accerlation är på..
Användarvisningsbild
Suave
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: dvd brännings problem kubuntu edgy

Inlägg av Suave »

Det går fan inte att bränna i hög hastighet i Ubuntu :S
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"