Samsung telefon. montera?
Samsung telefon. montera?
har startat en liknande tråd för min mp3 spelare men nu har jag skaffat en ny samsungtelefon (sgh-f330). problemet med den är att det inte vill monteras. till skillnad från mp3 spelaren så syns den här disken när man går till computer:/// men när jag trycker på den så står det att den inte kan montera volymen. den ska ha så kallad drag n drop funktion och jag har hört att de då ofta går att använda i ubuntu. någon som har en aning om vad jag ska ta mig till?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Samsung telefon. montera?
Står det något mer i felmeddelandet, något som skulle kunna identifiera felet?
Du kan försöka montera disken, när du fått felet kan du skriva dmesg i terminalen och se om du får ut något om försöket att montera.
Du kan dessutom testa att montera telefonen manuellt på ungefär samma sätt som mp3 spelaren med mount kommandot.
Du kan försöka montera disken, när du fått felet kan du skriva dmesg i terminalen och se om du får ut något om försöket att montera.
Du kan dessutom testa att montera telefonen manuellt på ungefär samma sätt som mp3 spelaren med mount kommandot.
nepp... det står bara det och såklart något i stil med "ett monteringsproblem uppstod" det jag skrev tidigare var "förklaringen" som man fick.
hur skulle ett sånt monteringskomando se ut till den här? kan man köra med gmount?
hur skulle ett sånt monteringskomando se ut till den här? kan man köra med gmount?
det finns föresten ett minneskort till den som passar i min skrivare.. skulle man kunna stoppa in det där och fylla på låtar för skrivaren fungerar klockrent i ubuntu?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det ju bara att testa.
Monteringskommantot skulle kunna se exakt lika dant ut som det för mp3 spelaren. Kommantot beror på vilket filsystem, devicenamn och var du vill montera den..
Monteringskommantot skulle kunna se exakt lika dant ut som det för mp3 spelaren. Kommantot beror på vilket filsystem, devicenamn och var du vill montera den..
telefonproblemet har löst sig... ställde man in i telefonen att USB skulle läsa från minneskortet så kände ubuntu av det.. det känner dock inte telefonen men där finns nästan inget utrymme iaf så det kvittar.