Söker ett program som jag läste om för ett tag sen. Den kunde spara om många bildfiler te.x från en mapp. Men även minska ner storleken på bilder. Kan inte för mitt liv komma på vad programmet heter. Åldern....

Är det ImageMagick du tänker på? Med program som convert och mogrify.Arto skrev:Det är ingen av dom. Jag provade programmet för ett tag sen, man körde som script. Ställde in hur man te.x ville spara bilder, ( jpg som exempel ) vilken kvalitet det skulle vara på bilden, var bilderna låg, vart bilderna skulle sparas
Letade i synaptic. Kan det vara detta?Arto skrev:Hej!
Söker ett program som jag läste om för ett tag sen. Den kunde spara om många bildfiler te.x från en mapp. Men även minska ner storleken på bilder. Kan inte för mitt liv komma på vad programmet heter. Åldern....
På den svarta tiden, alltså innan ubuntu, körde jag irfanview för att göra de sakerna. Det går ju att köra genom wine.axel112 skrev:Det var ju sören också. Trodde att jag hade hittat rätt. Nu har jag bläddrat igenom synaptics katalog, och hittar inte något annat som kan passa.