Hittar inte trådar mha sökfunktionen

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Hittar inte trådar mha sökfunktionen

Inlägg av Hylas »

Hej! Jag har märkt att sökord som funkade i förra forumet inte funkar lika bra här. Är det för att sökfunktionen är annorlunda eller för att man inte har tillgång till alla trådar som fanns i det förra forumet?

En stilla undran bara.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hittar inte trådar mha sökfunktionen

Inlägg av vulfgar »

Alla trådar ska finnas kvar. Det är möjligt att sökfunktionen fungerar lite annorlunda, men jag har ingen koll på vilket sätt det skulle skilja sej.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Det är nåt skumt med sökfunktionen, den verkar inte hitta allt, ibland hittar den inte fast man ser att det finns.

Exempel:
Gå till Ubuntus utvecklingsversion - Hardy Heron 8.04 LTS
Sök på t.ex wine eller toshiba - jag får ingen träff
Söker man på netbean så hittar den inte netbeans, däremot hittar man med villkoret netbean*

Söker man på t.ex allmänt så hittar den inte trådar som har allmänt i namnet, däremot trådar som har allmänt i inläggen. Däremot en tråd med wine både i namn och inlägg missar den.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Jag ska kolla om jag hittar något sätt att förbättra sökningen. Om någon har tips på detta så får ni gärna komma med det. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
dlink

Inlägg av dlink »

Vulfgar en frekvent besökt sida från min sida "http://www.epguides.com" utiliserar googles för att hitta bästa möjliga sökresultat det kanske skulle vara någonting för det här forumet? fast man kan kanske kan förfina och integrera intefacet på ett snyggt sätt med den här sidan, där google bara efter titlarna men det borde gå och söka igenom trådar inom specifika forum och sånt också med den här funktionen, sen avbelastas sidan, också så egentligen 2 flugor i en smäll.

annars kanske ett tag system skulle sitta fint, med någon slags hierarki där vissas taggar vägger tyngre än andras. och ett rank system på trådarna där trådarna rankas efter hjälpsamhet och lätthet inom varje givet ämne. så om man har problem med ja 'xorg', så hänvissas det till den tråd där användarna förre ansett har hjälp dem mest. kanske dem administrator kan administera det först, (jobbigt från början men när systemet väll är på plats kommer det grovt underlätta att hitta dem bästa trådarna och så slipper man gräva i hundrals trådar)
Skriv svar

Återgå till "Forum"