Överföring via pidgin

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
utforskarn
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Överföring via pidgin

Inlägg av utforskarn »

jag hatar verkligen msn .. men alla har ju detta skitprogram... jag tycker de ska vara som förr.. när vi satt på icq hela högen ... hur kunde msn ta alla marknadsandelar??
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Sprak »

s0ckan skrev: Jag håller med vovven tycker du ska ge ubuntu en ny chans.. hitta andra snabba och enkla lösningar.  :)
Som att till exempel använda Jabber istället för MSN, ser precis likadant ut i Pidgin men fildelningarna går betydligt snabbare och man kan vara inloggad på flera ställen samtidigt :P (<a class="postlink" href="http://www.jabber.se">http://www.jabber.se</a>)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

utforskarn skrev: jag hatar verkligen msn .. men alla har ju detta skitprogram... jag tycker de ska vara som förr.. när vi satt på icq hela högen ... hur kunde msn ta alla marknadsandelar??
Det säljs en massa datorer med Windows. Och där finns ju MSN. Då använder ju folk det antar jag.
Det var iaf så jag började med MSN när det lanserades. :-[

Men jag kan iaf rekomendera Jabber som är ett protokoll bestående av öppen källkod.

Taking Back Our IM (Jabber/XMPP).
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
s0ckan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av s0ckan »

Hur fungerar jabber då? kan man bara prata med jabber medlemmar eller är det som pidgin så man kan får in alla sina msn kontakter?
Peace
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

s0ckan skrev: Hur fungerar jabber då? kan man bara prata med jabber medlemmar eller är det som pidgin så man kan får in alla sina msn kontakter?
Jabber och MSN är 2 olika snabbmeddelandeprotokoll. Pidgin är en klient som har stöd för bl.a båda dessa protokoll.
Med Jabber kan man snacka med Jabberanvändare men även med Gtalkanvändare.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
utforskarn
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: SV: Överföring via pidgin

Inlägg av utforskarn »

Hund skrev:
utforskarn skrev: joo.. men problemet är ju att om man ska skicka en fil till tex bruden.. inte orkar jag gå igenom hur hon ska försöka få till de med nån ftp client.. de skulle nog ta veckor innan hon fattar nått sånt.. enklast & smidigast är ju att skicka filmen med msn.. men de tar för lång tid med ubuntu.. annars var ubuntu bra.. men jag överger nog hela konceptet.. ett bra os som inte räckte hela vägen.. synd
Det är ju väldigt svårt att länka till en bild som hon klickar på; ftp://hundensftp.se/minbild.png ;)
Eller så finns ju tjänster som http://www.speedyshare.com

Tyvärr ser det inte bättre ut med stängda (och enligt mig bristfälliga) protokoll som MSN.

Men att du ska ge upp Ubuntu för att Microsoft är som dom är tycker jag är synd.

speedyshare har ju en limit på 30 mb.. är de nån som har nått bra ide på att skicka stora filer mellan mig & en microsoft dator som inte innefattar ftp??
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: SV: Överföring via pidgin

Inlägg av Lars »

utforskarn skrev: speedyshare har ju en limit på 30 mb.. är de nån som har nått bra ide på att skicka stora filer mellan mig & en microsoft dator som inte innefattar ftp??
http://skickafilen.se/ har en gräns på 2 GB.
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Överföring via pidgin

Inlägg av nicefinger »

Viktigast är väl att det ordnas i Pidgin.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Överföring via pidgin

Inlägg av Hund »

Nu ska ju MS släppa lite dokumentation om MSN Messenger. Förhoppningsvis öppnar detta upp möjligheten för tredjepartsklienterna (Pidgin m.fl) att kunna ordna ett bättre stöd för detta fosila protokoll. ;D
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"