Kanske veckans mest korkade fråga. Men jag misslyckas hela tiden med att packa upp zipfiler som är uppdelade i flera delar.
När man körde Winzip så brukade man ju bara behöva dubbelklicka på den första filen så fattade programmet att allt hängde ihop och packade upp allt till en rättvis bild. Men när jag gör samma sak i Ubuntu så lägger den varenda del som en egen katalog... Försökte installera 7zip, men jag fick aldrig igång det :/
Packa upp delad zip-fil [LÖST]
- Franq
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Packa upp delad zip-fil [LÖST]
Senast redigerad av 1 mcNisse, redigerad totalt 12 gånger.
Anledning: Markerade som löst
Anledning: Markerade som löst
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Packa upp delad zip-fil
Det är möjligtvis inte rar-filer som du hanterar. Har aldrig sett delade zip-filer.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Franq
Nepp, Zip it is...
- Franq
Inget svar, antar att det egentligen är så skitenkelt att ingen orkar bry sig att berätta...
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Har du provat
i den mapp där zipfilerna ligger?unzip *.zip
Går inget av ovanstående, så fungerar unrar oxå.
sen markerar du en fil bara o välja packa upp här.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install unrar
- Franq
Jag har äntligen löst det!
Det visade sig att filerna var rar-filer trots allt, men dom var Zippade två gånger innan dess också. Så varje rarfil låg i en egen underkatalog två nivåer ner... När jag väl fick upp varje rarfil för sig och lade dom i samma biliotek så gick det utmärkt att packa upp.
Vet inte om det var jag som var korkad eller om personen som packat filerna varit lite väl övernitisk :/
I vilket fall som helst ska ni ha tack för hjälpen!
Det visade sig att filerna var rar-filer trots allt, men dom var Zippade två gånger innan dess också. Så varje rarfil låg i en egen underkatalog två nivåer ner... När jag väl fick upp varje rarfil för sig och lade dom i samma biliotek så gick det utmärkt att packa upp.
Vet inte om det var jag som var korkad eller om personen som packat filerna varit lite väl övernitisk :/
I vilket fall som helst ska ni ha tack för hjälpen!