inget ljud med recordmydesktop

familjen
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

inget ljud med recordmydesktop

Inlägg av familjen »

Hej
Jag har installerat recordmydesktop samt (senare) den grafiska hanteringen av programmet. Trots idoga försök har jag inte lyckast få igång ljudet i inspelade videor. Dvs jag kan spela in en video men den är ljudlös. Jag är inte intresserad av mic-ljud utan skulle bara gärna vilja ha det ljudet som spelas upp i datorn samtidigt som inspelningen görs sedan även finns i .ogg-filen.

Jag har följt flera trådar på ubuntu forums som alla slutar till se URL:http://www.youtube.com/watch?v=T-tyN2EbYNs
Men som sagt jag är inte intresserad av micken (jag hittade iochförsig heller inte någon inställning i skype som kunde spela in mickljudet).

Jag testade även som hastigast istanbul utan lycka.

I övrigt har jag ljud på datorn men det är en zepto-maskin så har varit tvungnen att köra bossiemans zepto-ljud-skript för att få ingång ljudet tidigare.
/familjen
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: inget ljud med recordmydesktop

Inlägg av alatariel »

nu har jag ju inte vare sig kört Ubuntu SÅ mycket vad gäller de sakerna eller har Ubuntu framför mig just nu ...
men i Kubuntu har du en software-mixer (eller flera) som du kan öppna en kontrollpanel genom där du kan välja vilka utgångar och ingångar som ska vara aktiva ... t ex att ljudet som ska spelas in tas ANTINGEN från mic, ELLER från CD ELLER direkt från line in eller så ... borde finnas något liknande under Ubuntu också?

tillägg: under Kubuntu var jag tvungen att aktivera "full duplex" i kde-inställningarna för ljudsystemet som används, kanske man måste göra något liknande för ubuntu också?
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"