Bossieman skrev:På många sätt är Apple mycket värre än Microsoft. Tyvärr. Men som macianerna verkar agera så bryr de sig inte, t.o.m. mindre än Windowsfolket.
Det har väl med största sannolikhet att göra med att småproblemen med operativsystemet är obefintliga, att säkerheten är (eller iaf ansedd vara) hög, bristen på skadlig kod, inga virus m.m... Sedan är det ju en specifik grupp som använder OS X sägs det, fast vette fän om inte Mac-användare blir just "mac-användare" (i benämning som grupp då menar jag) just för att man vill vara speciell snarare än att man är det, hehe, precis som Linuxanvändare anses vara ditten & datten när sanningen är att det är en bred grupp (speciellt med hänsyn till min nuvarande vikt då, hehe)... xD
Men problemet är som sagt Apple's attityd, låsningen av mjukvaran till hårdvaran o.s.v... Det är ju det som gör Linux så lockande, bra operativsystem med hög säkerhet och få virus på precis den hårdvaran du vill använda. Synd bara att dom större programtillverkarna fegar...
Den enda fördelen med WIndows är väl att operativsystemet verkar lättare att skriva programvara till - eller är det kanske inte lättare med det ena än med det andra utan bara handlar om marknaden och dom 93%'en... Oavsett skulle fria operativen tjäna på mer portningar av ofri programvara - tror iaf jag (med risk för att bli debattmässigt avrättad)