Det är så här att jag har en gammal tunn klient liggandes hemma å jag undrar om det skulle gå köra linux på den?
Det är en gammal Neoware med ett flashminne på typ 64mb lr 32mb och windows CE 4.0 på den.
Finns det nåt sätt att få den att boota linux frå ett usbminne eller från flashminnet?
//Andreas:D:D
Neoware tunn klient & Linux
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Neoware tunn klient & Linux
Vilken modell? Annars är väl tanken med tunna klienter att OSet inte alls körs på klienten utan på en server...
-
Ja här är några screenshots med lite info!

Jag har mer tänkt att lägga in typ DamnSmallLinux på flashminnet där windows ce 4.0 ligger om det går formatera!
klienten har ingen cdrom eller floppy så man måste nog göra det via nätverk, eller så kanske man kan uppdatera bios så att den klarar USB-HDD.
//Andreas:D

Jag har mer tänkt att lägga in typ DamnSmallLinux på flashminnet där windows ce 4.0 ligger om det går formatera!
klienten har ingen cdrom eller floppy så man måste nog göra det via nätverk, eller så kanske man kan uppdatera bios så att den klarar USB-HDD.
//Andreas:D
-
Nu hittade jag kanske vad den hette det kan va en Neoware CAPIO 508 TC eller en Neoware CAPIO 620!:D
//Andreas
//Andreas
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hittade tyvärr inget på google 

- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
kolla runt i biosen om vad det finns för saker att välja från när den ska boota upp?