Andol, helvete va bra, jag tror att det funkar nu, har grafik och allt, visserligen bajsbrun färg på skärmen men men.
Har du vägarna förbi sthlm så vet du att det finns en brud som kan bjuda på en bärs eller två som tack för hjälpen !!
(kanske inte ska ropa hej än...)
Boota Ubuntu från USB-minne [LÖST]
Re: Boota Ubuntu från USB-minne

Error 18, fortfarande ingen ubuntu på mitt usb. Det var live cd´n som jag trodde var installerat.
Jag partitionerade hela disken, alltså den fick hela 500gb.
Åh vad jag är ledsen..
Hittade ett inlägg här på forumet om error 18, datorn vet tydligen inte vart den ska boota ifrån.
Bios är gammalt och behöver uppdateras eller så kan man partitionera om utrymmet lite smart.
Få se nu om jag inte är helt elektroniskt efterbliven borde jag kunna klara detta galant...
Bios är gammalt och behöver uppdateras eller så kan man partitionera om utrymmet lite smart.
Få se nu om jag inte är helt elektroniskt efterbliven borde jag kunna klara detta galant...

I DID IT !!!
Kommer säkerligen återvända till detta forum med andra problem snart men än så länge funkar ubuntu och jag har jättefin grafik.
Tack till alla som svarat på mina inlägg..
Trevlig Helg !!
Låter som om du löste problemet rätt bra på egen hand :-) Bara att gratulera och välkomna till Ubuntu-gemenskapen!
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Själv sitter jag just nu och försöker lösa problemet med att filer jag sparar på USB-minnet under live-sessionen blir skadade när jag startar om datorn från USB-minnet.
Hoppas kunna lösa det under natten..
Hoppas kunna lösa det under natten..