Hur ska html-koden se ut?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Hur ska html-koden se ut?
Inte för att det här svarar på varför du får felet du får men ist för den raden borde man kunna skriva i <head></head> <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=UTF-8" />
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Hur ska html-koden se ut?
Vad tråkigt!!!!
Min hemsida fungerar inte med Internet Explorer 7.0.
Det här duger inte, vad är fel bortsett från att åäö inte fungerar?
Däremot går sidan igenom W3C-testet.
http://web.comhem.se/k_jermeus
Min hemsida fungerar inte med Internet Explorer 7.0.

Det här duger inte, vad är fel bortsett från att åäö inte fungerar?
Däremot går sidan igenom W3C-testet.
http://web.comhem.se/k_jermeus
-
Man brukar ofta få göra speciallösningar för att det ska fungera med IE.
Åäö funkar visst det! Inga problem med den biten.
Åäö funkar visst det! Inga problem med den biten.
Jo, vill man köra med standarder ska man inte koda för IE 

- Konservburk
Säkert något med javascriptet som inte ie7 gillar. Men internet explorer är inte riktigt mitt gebit så att säga. Du kan ju testa att lägga tillbacka alla onclick.
- ZX Spectrum
Detta kanske kan vara till någon hjälp.
Om jag trycker på länken "Vill du vara med" och sen uppdaterar sidan med F5 så kommer jag till den länken.
Har fixat åäö åtminstone tills vidare.
web.comhem.se/k_jermeus
freewebs tillät inte att jag gjorde W3C-tester utan fick felmeddelanden. Därför har jag bytt till min egna hemsida för dessa tester.
Om jag trycker på länken "Vill du vara med" och sen uppdaterar sidan med F5 så kommer jag till den länken.
Har fixat åäö åtminstone tills vidare.
web.comhem.se/k_jermeus
freewebs tillät inte att jag gjorde W3C-tester utan fick felmeddelanden. Därför har jag bytt till min egna hemsida för dessa tester.
- Konservburk
Som jag sa, prova att lägga tillbaka alla onclick och se om det blir bättre:
Kod: Markera allt
<a href="#historik" onclick="show('historik');" class="page">Historik</a>
- ZX Spectrum
Jag har testat detta både somKonservburk skrev:Som jag sa, prova att lägga tillbaka alla onclick och se om det blir bättre:
<a href="#historik" onclick="show('historik');" class="page">Historik</a> och som
<a href="#historik" onclick="show('#historik');" class="page">Historik</a>
men inget hjälpte.
- Ulsak
ROFLMAO!
vad händer?
vad händer?
- ZX Spectrum
När jag trycker på en länk till vänster i IE6 eller 7 så visas inte sidan till höger (bara uppe i adressfältet). Detta fungerar dock om jag trycker på F5 för att uppdatera sidan efter att ha valt länk. Har IE6 installerat med Cross-Over så jag behöver inte använda "hederliga" Windows för att testa detta även om det var där jag upptäckte "felet".Ulsak skrev:ROFLMAO!
vad händer?
-
Du borde väl annars kunna använda det här pluginet till FF https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419
- Konservburk
Gör så här... lägg tillbaka alla onclick:ZX Spectrum skrev:Jag har testat detta både somKonservburk skrev:Som jag sa, prova att lägga tillbaka alla onclick och se om det blir bättre:
<a href="#historik" onclick="show('historik');" class="page">Historik</a> och som
<a href="#historik" onclick="show('#historik');" class="page">Historik</a>
men inget hjälpte.
<a href="#main" onclick="show('main');" class="page">Förstasidan</a><br />
<a href="#historik" onclick="show('historik');" class="page">Historik</a><br />
<a href="#reportoar" onclick="show('reportoar');" class="page">Reportoar</a><br />
<a href="#villduvaramed" onclick="show('villduvaramed');" class="page">Vill du vara med?</a><br />
<a href="#kalendarium" onclick="show('kalendarium');" class="page">Kalendarium</a><br />
<a href="#lyssnapaoss" onclick="show('lyssnapoass');" class="page">Lyssna på oss</a><br />
window.onload = init;
function init() {
var page = location.hash.substring(1);
if(page == '') page = 'main'; show(page);
}
function show(object) {
var element = document.getElementsByTagName('div');
for(i = 0; i < element.length; i++) {
if(element[i].className == 'page') {
if(element[i].id == object) {
element[i].style.display = '';
}
else {
element[i].style.display = 'none';
}
}
}
}
- ZX Spectrum
Nu ser det ut att fungera, tror jag. Ska växla till Windows och testa med IE7 också.
Edit: Det fungerade med IE7 också
Har jag sagt någon gång att jag inte tycker om Microsoft? I så fall säger jag det nu.
Edit: Det fungerade med IE7 också

Har jag sagt någon gång att jag inte tycker om Microsoft? I så fall säger jag det nu.

- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Microsoft implementation av ECMAScript är lite säregen. Fast det kan man säga om alla microsofts implementationer av icke microsoft kontrollerade standarder.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
- ZX Spectrum
Börjar pilla lite igen på min hemsida igen. Arbetet med den har legat nere otroligt länge för att orkestermedlemmarna har svårt för att hjälpa till. Nåväl, blir väl klar så småningom.
Jag är ingen designer precis men vilken färg är trendig nuförtiden? Min nuvarande färg känns inte ok och har tyvärr svårt för det där med färger och design. Jag får försöka med detta sorgliga kapitel tills dess orkestermedlemmarna har lite material att komma med.
http://web.comhem.se/k_jermeus/
Jag är ingen designer precis men vilken färg är trendig nuförtiden? Min nuvarande färg känns inte ok och har tyvärr svårt för det där med färger och design. Jag får försöka med detta sorgliga kapitel tills dess orkestermedlemmarna har lite material att komma med.
http://web.comhem.se/k_jermeus/
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ZX Spectrum
Mycket irriterande med åäö när man knackar kod. Finns det inget program som automatiskt omvandlar åäö till "å", "ä" och "ö"?
Sen får man höra av andra att hemsidan minsann inte ser bra ut i Internet Explorer 6. Verkar som att det är supersvårt att få en bra hemsida för alla typer av webbläsare.
Sen får man höra av andra att hemsidan minsann inte ser bra ut i Internet Explorer 6. Verkar som att det är supersvårt att få en bra hemsida för alla typer av webbläsare.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
Varför omvandla? Jag skriver alltid åäö, bara att säga till webbläsarna vilken teckenkodning som ska användas.ZX Spectrum skrev:Mycket irriterande med åäö när man knackar kod. Finns det inget program som automatiskt omvandlar åäö till "å", "ä" och "ö"?
- ZX Spectrum
För min del spelar det ingen roll men att ändra teckenkodningen i min webbläsare väl hjälper inte andra som går in på hemsidan och har exempelvis Internet Explorer?KiviE skrev:Varför omvandla? Jag skriver alltid åäö, bara att säga till webbläsarna vilken teckenkodning som ska användas.ZX Spectrum skrev:Mycket irriterande med åäö när man knackar kod. Finns det inget program som automatiskt omvandlar åäö till "å", "ä" och "ö"?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det bästa är väl att ange teckenkodningen i HTML-filen, så här:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8" />
-
Re: SV: Hur ska html-koden se ut?
Citerar mig själv från tidigare inlägg i denna tråden.ZX Spectrum skrev:För min del spelar det ingen roll men att ändra teckenkodningen i min webbläsare väl hjälper inte andra som går in på hemsidan och har exempelvis Internet Explorer?KiviE skrev:Varför omvandla? Jag skriver alltid åäö, bara att säga till webbläsarna vilken teckenkodning som ska användas.ZX Spectrum skrev:Mycket irriterande med åäö när man knackar kod. Finns det inget program som automatiskt omvandlar åäö till "å", "ä" och "ö"?
KiviE skrev:Inte för att det här svarar på varför du får felet du får men ist för den raden borde man kunna skriva i <head></head> <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=UTF-8" />