Sen ja bytte moderkort, bytte till ett Gigabyte GA-P35-DS3P
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334477
så kan ja inte starta datan när ja har i mitt sound blaster x-fi kort.
eller det går, tills ja installerar grafik drivarna för mitt ati kort.
kan starta om hur många gånger som helst, men så fort ja startar om datan efter ja installerat dem
så kommer ja till inloggningen, skärmen är bara svart fast lampan lyser på skärmen att den är igång.
testade att starta om 5ggr utan resultat (måste stänga av med knappen på datan), tagit ut kortet. då går det att starta, satte i det igen. gick inte att starta. så det krockar med varandra på något sätt. kortet är ett X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro,
var o lånade brorsans X-Fi Xtreme Music, samma problem där. det har som sagt fungerat innan ja bytte moderkort.
det fungerar utan problem o starta vista som ja kör dual boot med.
någon som har nån ide på vad det kan vara?
Hårdvara konflikter
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Re: Hårdvara konflikter
Det troligaste är att det rör sig om en irq-konflikt och att kärnan har problem med att hantera det.
Det jag kan komma på just nu är att prova irqpoll som bootoption och se om det hjälper.
Det jag kan komma på just nu är att prova irqpoll som bootoption och se om det hjälper.
Det har aldrig varit några problem innan, samma kort fungerar utmärkt på en annan data här.Bowmore skrev:Det troligaste är att det rör sig om en irq-konflikt och att kärnan har problem med att hantera det.
bara ett annat moderkort där. det sitter samma mobo på den datan ja hade här innan när det fungerade riktigt med.
det började när ja bytte mobo.
Har ditt nya moderkort samma styrkrets som det gamla? Finns det moduler som du laddar upp automatiskt (av den här typen)? Sitter korten på samma plats som på ditt gamla moderkort? Har du stängt av integrerade grejer du inte använder i BIOSet?
Bytte från MSI till gigabyte, så det är inte samma krets, inget är likadant längre där, bytte mobo o cpu, då blev det så. kortet var en am2 innan, nu kör ja 775. hade nforce innan, så inget är samma. lm-sensors fungerar inte här, visar helt fel temp så något gillar inte ubuntu, eller tvärtomPsynoKhi0 skrev:Har ditt nya moderkort samma styrkrets som det gamla? Finns det moduler som du laddar upp automatiskt (av den här typen)? Sitter korten på samma plats som på ditt gamla moderkort? Har du stängt av integrerade grejer du inte använder i BIOSet?

allt ja inte använder är disablat i BIOS, blir tills ja installerar grafikdrivarna, då är det något som krockar.