Sleep button
-
Sleep button
I System-Preferences-Power Management-General så kan man ändra "Sleep button action". Men var hittar jag min "Sleep button"? Jag har en vanlig stationär dator, inte någon laptop.
Sleep button
En del stationära har en extra knapp just för sleep. En den andra använder sin power-knapp och låter den vid ett tryck gå i sleep och 4sec tryck stänga av.
Du kan nog ha en kontakt för sleep-knapp på moderkortet vid alla andra knapp och led inkopplingar som du kan använda för att koppla en egen knapp.
/Andy
Du kan nog ha en kontakt för sleep-knapp på moderkortet vid alla andra knapp och led inkopplingar som du kan använda för att koppla en egen knapp.
/Andy
-
Sleep button
[quote="Bolanski"]En del stationära har en extra knapp just för sleep.[/quote]
Det har inte min.
[quote="Bolanski"]En den andra använder sin power-knapp och låter den vid ett tryck gå i sleep och 4sec tryck stänga av.[/quote]
Hur gör man så att power-knappen får den funktionen? När jag trycker på min power-knapp så får jag upp samma sak som när jag trycker på Ctrl-Alt-Delete, d.v.s. möjlighet att välja, Logout, ShutDown, Restart, etc.
Eller kan man få någon knapp på tangentbordet att funka som Sleep?
Det har inte min.
[quote="Bolanski"]En den andra använder sin power-knapp och låter den vid ett tryck gå i sleep och 4sec tryck stänga av.[/quote]
Hur gör man så att power-knappen får den funktionen? När jag trycker på min power-knapp så får jag upp samma sak som när jag trycker på Ctrl-Alt-Delete, d.v.s. möjlighet att välja, Logout, ShutDown, Restart, etc.
Eller kan man få någon knapp på tangentbordet att funka som Sleep?