Lär checka om alla torrenter vid omstart av Deluge?
Lär checka om alla torrenter vid omstart av Deluge?
Topic säger allt! Varför är det så? 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
SV: Lär checka om alla torrenter vid omstart av Deluge?
Jag kör SVN version 2868, vilken är den bästa på länge. Körde länge svn 2111, eftersom flera efter det just checkade om och om igen!
Testa senaste SVN versionen det är mitt enda tips!
Testa senaste SVN versionen det är mitt enda tips!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag kör med SVN version 2826 och där blir det samma sak. Detta har helt och hållet att göra med att man har stängt av Deluge på felaktigt sätt, exempelvis om man stänger av datorn på fel sätt samtidigt som man har haft Deluge igång.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Jag stänger alltid av Deluge innan jag startar om X eller vad jag nu ska göra.
Har man flera stora torrenter igång kan det också löna sig att pausa dem innan man stänger av.
Kan kan nämna att jag testade flera svn-versioner mellan 2111 och nu 2868, de var i en del fall katastofala. 2111 var bra men 2868 funkar kanon för mig.
Kan kan nämna att jag testade flera svn-versioner mellan 2111 och nu 2868, de var i en del fall katastofala. 2111 var bra men 2868 funkar kanon för mig.
Får se vad som händer nästa gång jag startar om Deluge.Deluge 0.5.8.5 (29 February 2008)
* Fix force recheck
* Auto scraping of tracker if it doesn't report number of peers on reply
* Fix web seed proxy preference
* Fix adding of duplicate torrents
* Fix timers for saving fastresume and uploaded memory
* Fix rechecking on start
* PnP fixes
* Fix possible libtorrent crash in storage

Skönt att dom har löst det där med dubbletter med. Jäkligt jobbigt att Deluge ska krasha bara för att man råkade lägga till samma torrent 2 gånger.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Omcheckning av torrent sker fortfarande efter omstart. Kan hända att befintliga torrents beter sig på detta sättet men att nya blir ok.
Däremot fann jag en ny sak som jag uppskattar med senaste versionen. Jag väljer aldrig att torrents ska hamna i en specifik mapp utan väljer olika mappar beroende på vad det är jag hämtar ner.
Förut fick jag alltid gå igenom hela mappträdet varje gång för att komma till rätt mapp. Nu kommer Deluge ihåg vilken mapp jag använde senast.
Däremot fann jag en ny sak som jag uppskattar med senaste versionen. Jag väljer aldrig att torrents ska hamna i en specifik mapp utan väljer olika mappar beroende på vad det är jag hämtar ner.
Förut fick jag alltid gå igenom hela mappträdet varje gång för att komma till rätt mapp. Nu kommer Deluge ihåg vilken mapp jag använde senast.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Det låter som en efterlängtad funktion. Jag har lite väl bra ordning på mina filer så det blir en och annan mapp. 

Får väl uppdatera igen.....
Grabbarna bakom Deluge är verkligen på!
Grabbarna bakom Deluge är verkligen på!