Jag kör Linux ihop med..?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Jag kör Linux ihop med..?
Inte mitt fel att man måste posta först och skapa omröstning sen... Fän vad du alltid skall vara så snabb!Hund skrev:![]()

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
En nästan likadant omröstning körs redan i portalen

LJ

LJ
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag kör bara GNU/Linux. Jag är dock sugen på att lära mig BSD så FreeBSD åker nog in här snart.
När du är i tavlan skapar du inte en tråd utan en ny omröstning.farmfield skrev:Inte mitt fel att man måste posta först och skapa omröstning sen... Fän vad du alltid skall vara så snabb!Hund skrev:![]()
![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Kontakt:
Min miss i så fall. Länk?LJ skrev: En nästan likadant omröstning körs redan i portalen![]()
LJ
Och kanske lite meningslöst att posta såhär kvällen innan övergången - eller klarar sig omröstningar genom konverteringen tro?
Inte för att vara någon besserwisser men, var är Windows Vista, Windows Server 2003 osv. Sen heter operativet OS X och inte Mac.
Men, men, förstår vad du menar iallafall...
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
För att vara petnoga heter det Mac OS X.Quartus skrev: Inte för att vara någon besserwisser men, var är Windows Vista, Windows Server 2003 osv. Sen heter operativet OS X och inte Mac.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tror att det här gäller klienter, men Vista har ju en given plats i alla fall.Quartus skrev: Inte för att vara någon besserwisser men, var är Windows Vista, Windows Server 2003 osv. Sen heter operativet OS X och inte Mac.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag saknar *BSD och Solaris i listan. Inte för att jag kör något av det men andra gör nog 

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag kör med Ubuntu + Windows XP. Önskade jag kunde slopa WinXP helt och hållet, men det går tyvärr inte. 

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- defatist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Stationärt: Ubuntu 7.10
Laptoppen: Dubbelboot med Ubuntu 7.10 och Windows Xp
I Ubuntun kör jag VirtualBox (3 st) med -Mandriva 2008,
Hardy Heron alfa 4,
En Linux med FluxBox.
I Windows Xp Kör jag Hardy Heron alfa5 installerad med Wubi.
Så hur jag än tänkte vilket alternativ jag skulle välja fick jag liiite problem hehe.
Laptoppen: Dubbelboot med Ubuntu 7.10 och Windows Xp
I Ubuntun kör jag VirtualBox (3 st) med -Mandriva 2008,
Hardy Heron alfa 4,
En Linux med FluxBox.
I Windows Xp Kör jag Hardy Heron alfa5 installerad med Wubi.
Så hur jag än tänkte vilket alternativ jag skulle välja fick jag liiite problem hehe.
- farmfield
- Kontakt:
Eh, jo jag sitter på delvis i Mac OS X 10.5.2 Leopard på en Apple Macintosh PowerMac G4 MDD - så visst kan jag vara (över-)specifik, hehe, dock ville jag egentligen inte skriva XP, Vista o.s.v. utan "PC" för Windows-folk, hehe, men det blir ju också helt fel... Min tanke var väl att Mac = Apple hårdvara + Mac OS X då... Ändrar.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag kör gutsy på denna med hardy och xp virtuellt. Sen har vi en dubbelbootande pc och en gammal bärbar med debian. Inte helt lätt att välja alternativ. Jag struntade till slut i dom andra datorerna och koncentrerade mej på denna. 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Dock så finns det ju faktiskt en liten andel som faktiskt har det även som klient-OS. Ungefär som ovan nämnda Solaris också ibland är klient-OS.upnorth skrev:Tror att det här gäller klienter, men Vista har ju en given plats i alla fall.Quartus skrev: Inte för att vara någon besserwisser men, var är Windows Vista, Windows Server 2003 osv. Sen heter operativet OS X och inte Mac.
http://w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Jag kör Linux ihop med..?
Bara Ubuntu på min egen, stationära, dator. Men som alla vet är soffan mycket bekvämare än en gammal och redan från början rätt dålig stol så jag snor sambons laptop rätt ofta, och han vägrar låta mig installera något annat än XP på den. Eller ja, tills han köpt en ny i alla fall.
Alltså röstade jag "...och har en annan burk med Windows".
Alltså röstade jag "...och har en annan burk med Windows".
- farmfield
- Kontakt:
Re: Jag kör Linux ihop med..?
Ja ni, till mångas förskräckelse tänker jag nu berätta att jag omedvetet avsåg även BSD & co. med "Linux" - jag vet, helt fel, men det blir också så överdetaljerat och vad jag ville se var i vilken omfattning folk körde Linux, BSD & co. ihop med dom kommersiella systemen, bara få en överblick. Ville såklart inte trampa på några tår.
Re: SV: Jag kör Linux ihop med..?
Japp, japp.KiviE skrev:Jag saknar *BSD och Solaris i listan. Inte för att jag kör något av det men andra gör nog =)
Tycker det är lite trist att se dessa alternativ lysa med sin frånvaro lite mest överallt. De fanns varesig som alternativ i den här inofficiella omröstningen, i den måhända något mera officiella omröstningen på portalen eller bland profilinställningarna i forum.
Inte tillräckligt "upprörd" över det hela för att starta en egen tråd om det. Däremot kan jag gott tänka mig att muttra lite så här i en kommentar :-)
- farmfield
- Kontakt:
Re: SV: Jag kör Linux ihop med..?
Jag anser lite samma om OS X. I den "officiella" omröstningen är det bara Windows som efterfrågas. Grejen med Mac OS X, enl mig, är att det faktiskt är likt GNU/Linux i uppbyggnaden samt att kärnan, Darwin, faktiskt är Open Source och dom två sakerna i kombination gör valet mellan OS X och Windows enkelt för iaf mig.andol skrev:Japp, japp.KiviE skrev:Jag saknar *BSD och Solaris i listan. Inte för att jag kör något av det men andra gör nog
Tycker det är lite trist att se dessa alternativ lysa med sin frånvaro lite mest överallt. De fanns vare sig som alternativ i den här inofficiella omröstningen, i den måhända något mera officiella omröstningen på portalen eller bland profilinställningarna i forum.
Inte tillräckligt "upprörd" över det hela för att starta en egen tråd om det. Däremot kan jag gott tänka mig att muttra lite så här i en kommentar :-)
...MEN - jag spelar ju inte, hehe, vilket verkar vara det vanligaste skälet till att dualboota med Windows...