Flickvän 3.2

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Flickvän 3.2

Inlägg av ZX Spectrum »

Förra året så uppgraderade min kompis sin FlickVän 3.2 till FlickVänPlus 1.0 (marknadsnamn: Fästmö 1.0). Nyligen så uppgraderade han sin Fästmö 1.0 till Hustru 1.0 och det var en grej som verkligen tog plats. Hustru 1.0 har tagit alla hans resurser, och Hustru 1.0 måste konsulteras innan man kan göra någoting annat. Och även om han inte bad om det så kom Hustru 1.0 med insticksprogram som Svärmor 2.0 och Måg 1.0.

Men inte bara det, Hustru 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter.

Hustru 1.0 skapar även konflikter då program som Pokerkväll 10.3, Ölhävning 2.5 och Pubrunda 7.0 försöker köras. Hela systemet kraschar då och och felmeddelandet "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" uppstår, fast det har gått att köra dessa program tidigare.

Detta är några finesser som jag skulle vilja se i uppkommande versionen FlickVän 4.0:

1. En 'Fråga inte detta igen'-knapp
  2. Minimeringsfunktion
  3. Avstängningsfunktion
  4. Ett installationskydd så att FlickVän 4.0 vid önskan kan avinstalleras totalt, utan att du ska förlora några resurser

Jag försökte köra FlickVän 2.0 med FlickVän 1.0 fortfarande installerad, och de försökte använda samma I/O-port varpå det blev konflikter. Då försökte jag avinstallera Flickvän 1.0, men hade inte ett avinstallationsprogram. Jag försökte då avinstallera det för hand, men det la filer i min systemkatalog. En annan sak som är kasst med samtliga versioner av FlickVän är att de är totalt objektorienterade och kräver hårdvara med guldpläterade kontakter. En annan sak som kan skapa enorm irritation är de ständiga pop-up meddelandena som FlickVän skickar som handlar om fördelarna med att uppgradera till Hustru 1.0.

——— Buggvarning! ———

Hustru 1.0 har en odokumenterad bugg. Om du försöker installera Älskarinna 1.1 före du avinstallerar Hustru 1.0, kommer Hustru 1.0 att ta bort alla dina HogiaEkonomifiler innan hon avinstallerar sig själv. Älskarinna 1.1 vägrar då låta sig installeras på grund av brist på resurser.

För att undvika ovan nämnda bugg, försök att installera Älskarinna 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande shareware program som t ex Engångsligg 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Hustru 1.0.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
axel112

SV: Flickvän 3.2

Inlägg av axel112 »

;D
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Det verkar som om "din kompis" ( ;)) skulle behöva virtualbox!  ::)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
joda
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av joda »

hahaha... den var bra...  ;D

kanske det går att köra älskarinna 1.1 med wine...  ::)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Lösningen heter "AppArmor"! Då hamnar Hustrun i sandlådan.  ;D
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

vulfgar skrev: Det verkar som om "din kompis" ( ;)) skulle behöva virtualbox!  ::)
Avslöjad igen  :-[  :P
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

En klassiker...och alltid lika uppskattad. ;D
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Grön Göling skrev: En klassiker...och alltid lika uppskattad. ;D
Den här då?

Kod: Markera allt

sudo apt-get install Broder Tuck
ERROR: Saknas beroende
Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

hahahahaha! ;D
Man kan ju alltid köra dualboot :)
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
omglol
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av omglol »

vulfgar skrev: Det verkar som om "din kompis" ( ;)) skulle behöva virtualbox!  ::)
lol
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

omglol skrev:
lol
Och vad jag har förstått av virtualbox, kan man köra flera instanser av Älskarinna 1.1 - samtidigt!!!  ;)

Frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".  ;)
Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

axel112 skrev: frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".  ;)
Man får ju totalt mer "uptime" ( ;) ) om man har flera system uppe samtidigt, men det tär ju på hårdvarans resurser och systemet kan bli trögt..
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Iceron skrev:
axel112 skrev: frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".  ;)
Man får ju totalt mer "uptime" ( ;) ) om man har flera system uppe samtidigt, men det tär ju på hårdvarans resurser och systemet kan bli trögt..
Gäller att inte ha för mycket mjukvara.
Bild
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

ZX Spectrum skrev:
Iceron skrev:
Gäller att inte ha för mycket mjukvara.
Då gäller det kanske att inte köra slackware...  ;D
Användarvisningsbild
Ulsak

Re: Flickvän 3.2

Inlägg av Ulsak »

Nu ska alla veta att efter en längre tids körning av Hustru 1.0, alla versioner av Flickvän och vid användande av fel plug-in med Älskarinna 1.1 tillkommer Expansionspack Barn 1.0
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Ulsak skrev:Nu ska alla veta att efter en längre tids körning av Hustru 1.0, alla versioner av Flickvän och vid användande av fel plug-in med Älskarinna 1.1 tillkommer Expansionspack Barn 1.0
Men det programmet går väl fint att ha installerat samtidigt i olika versioner?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

vulfgar skrev:
Ulsak skrev:Nu ska alla veta att efter en längre tids körning av Hustru 1.0, alla versioner av Flickvän och vid användande av fel plug-in med Älskarinna 1.1 tillkommer Expansionspack Barn 1.0
Men det programmet går väl fint att ha installerat samtidigt i olika versioner?
Det kan möjligtvis följa med som ett virus eller likt ett tillägspaket ;D
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"