då skulle man ju kunna ha en skriv och läsbar ubuntuinstallation med sig överallt

Skulle vara soft att boota upp ubuntu i skolan eller hos en kompis med sina egna filer och inställningar.
Installerade ubuntu på en extern hdd då den vägrade boota själv körde jag med en bootcd.Rasmus skrev: Skulle det på nått sätt gå att från en cd eller med grub boota en usb (för oss som inte har stöd för det i bioset)?
då skulle man ju kunna ha en skriv och läsbar ubuntuinstallation med sig överallt
Skulle vara soft att boota upp ubuntu i skolan eller hos en kompis med sina egna filer och inställningar.
Tack, precis vad jag sökteperrabyte skrev:Installerade ubuntu på en extern hdd då den vägrade boota själv körde jag med en bootcd.Rasmus skrev: Skulle det på nått sätt gå att från en cd eller med grub boota en usb (för oss som inte har stöd för det i bioset)?
http://zerlinna.blogweb.de/archives/52- ... evice.html
Riktigt slött om du installerar. Går väl iof att optimera lite mer än vad jag gjorde...omglol skrev: Hej alla glada!
En liten tillläggs fråga..
Om man bootar ubuntu med hjälp av ett usb minne, hur snabbt flyter ubuntu på då om man jämför med att boota från sin hårddisk?
Ja. Stor skillnad om man dessutom låter datorn stå en stund. (så att CDn varvar ner).omglol skrev: så live usb går snabbare än live cd?