uppstarts ordning för en user?

godz

Inlägg av godz »

Hej,
Har råkat ut för en krasch på min ena user. Dvs så fort gnome-panelen kommer upp kraschar den och bug buddy drar igång och
var gång bug-buddy stängs ner kommer en ny upp i en slags evig loop och det är omöjligt att komma åt gnome-panelen.
Hjälper inte att starta om datorn eller nåt sånt, kommer tillbaka till samma bug buddy läge. Felsäkert Gnome läge hjälper inte heller.

Jag har lagt en annan tråd om någon vill se vad bug buddy skriver ut:
http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?id=2916

Frågon här är hur fungerar det i Ubuntu när en användare startas upp? Vilken ordning startas allt i? Vad är användar relaterat utanför "home" katalogen? Vilka filer startas under /home/användare först?

Kanske tips på någon bra guide hur detta fungerar?

Användaren som kraschat är min "ursprungliga installations" användare, kan jag radera denna utan att förstöra något? Min andra-nya användare har fått samma rättigheter som den första.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag har precis råkat ut för samma sak dig (samma symptom iallafall) och efter lång tid spenderad på Google och testandes olika möjliga lösningarna så "gav jag upp". Det blev enklare och gick betydligt fortare att bara skapa en ny användare och flytta över mina filer (råkade glömma några dolda kataloger med inställningar dock *snyft*).

Problemet med denna lösning är att även om den fungerar på ytan så är det alltid något konfigurationsfil för något program som kommer att klaga om du flyttar över dem till det nya kontot och kör (t.ex Evolution för att nämna ett). Dock så fungerar det mesta och jag är överlag nöjd med lösningen. Man får hoppas att detta fixas snart bara.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"