säg gärna till när du löst wine problemet för det är samma här.. wine slutade att fungera efter jag uppdaterade till alpha 5HOLMEN skrev: Jag har nyligen uppgraderat till Hardy Heron och det funkar skit bra för mig! Det enda som krånglar är faktiskt Wine. Det blir core dumped. Men jag klarar mig utan det för tillfället.
Btw, Bossieman, ditt underbara ljudscript funkar nu med![]()
Alpha 5
- joda
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
SV: Alpha 5
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Hmm, en fråga. För mig funkar ljudet direkt med alpha 5, gör den inte det för dig?HOLMEN skrev: Jag har nyligen uppgraderat till Hardy Heron och det funkar skit bra för mig! Det enda som krånglar är faktiskt Wine. Det blir core dumped. Men jag klarar mig utan det för tillfället.
Btw, Bossieman, ditt underbara ljudscript funkar nu med![]()
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Nä, det gjorde det faktiskt inte. Jag uppgraderade mitt system till Alfa 4 precis innan Alfa 5 kom ut. OM det kan bero på det...?
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- joda
idag så gjorde hardy en uppdatering och den ändrade kernel 2.6.24-8 till 2.6.24-10 och när jag startade om så hade mitt trådlösa nätverk försvunnit... 
så jag fick starta om och välja att starta med kernel 2.6.24-8 istället och då funkade det igen...
nån som har nån aning om varför det blev så ? och vad kan jag göra för att få det att funka med den senaste kerneln ?

så jag fick starta om och välja att starta med kernel 2.6.24-8 istället och då funkade det igen...
nån som har nån aning om varför det blev så ? och vad kan jag göra för att få det att funka med den senaste kerneln ?
-
Kan jag fortsätta seeda alpha 5 som jag ladda ner för 3,5 timmar sedan eller måste jag ladda ner en ny?

- HOLMEN
- Fadder
- Kontakt:
Det är troligtvis pga de inte släppte "linux-restricted-modules-2.6.24-10" tillsammans med 2.6.24-10 kärnan. Jag fick problem med min grafik tack vare just det. Men uppgradera nu igen så ska du se att de släppt det paketet nu.joda skrev: idag så gjorde hardy en uppdatering och den ändrade kernel 2.6.24-8 till 2.6.24-10 och när jag startade om så hade mitt trådlösa nätverk försvunnit...
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
TIPS: man kan lägga till Hardy i repositories, då får man uppdateringar som inte finns till Gutsy.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- joda
tack för tipset... gjorde som du sa och nu funkar det trådlösa med nya kerneln...HOLMEN skrev:Det är troligtvis pga de inte släppte "linux-restricted-modules-2.6.24-10" tillsammans med 2.6.24-10 kärnan. Jag fick problem med min grafik tack vare just det. Men uppgradera nu igen så ska du se att de släppt det paketet nu.joda skrev: idag så gjorde hardy en uppdatering och den ändrade kernel 2.6.24-8 till 2.6.24-10 och när jag startade om så hade mitt trådlösa nätverk försvunnit...
fick två trasiga paket på köpet med det är väl bara att retunera dom så får jag nog nya hela paket i morgon...

jag har iaf rapporterat felet...
har du fått ordning på wine ännu ?
- HOLMEN
- Fadder
- Kontakt:
Bra att det fixade sig. jo, jag har också fått problem med två packet.
Wine, funkar inte än. Mekar fortfarande
Wine, funkar inte än. Mekar fortfarande

Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Funkar virtualbox? jag vill uppgradera, men behöver vb för tillfället.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Finns bara Virtualbox-OSE för Hardy i Synaptic. Virtualbox har jag inte sett till än på deras hemsida, inte ens en betavulfgar skrev: Funkar virtualbox? jag vill uppgradera, men behöver vb för tillfället.

-
Snart får jag Stadsnät (fiber) och då ska det minsann seeedas dygnet runt!
Men efterfrågan verkar inte vara alltför stor just nu..10-25Kb/sek
Men efterfrågan verkar inte vara alltför stor just nu..10-25Kb/sek

- vulfgar
- ung forumnörd
Nån som vet om gutsy-versionen funkar i hardy?Bowmore skrev:Finns bara Virtualbox-OSE för Hardy i Synaptic. Virtualbox har jag inte sett till än på deras hemsida, inte ens en betavulfgar skrev: Funkar virtualbox? jag vill uppgradera, men behöver vb för tillfället.![]()

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
"Bara"..? OSE (=Open Source Edition) vilken väl är den "vanliga" som dom flesta använder..? Den andra, med USB2-stöd och lite annat "lull-lull" är väl köpversionen..?Bowmore skrev:Finns bara Virtualbox-OSE för Hardy i Synaptic. Virtualbox har jag inte sett till än på deras hemsida, inte ens en beta
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Tror de flesta kör VirtualBox, alltså inte OSE-versionen.The VirtualBox binaries are available free of charge for personal and evaluation use.
- vulfgar
- ung forumnörd
Japp, eftersom det endast är för privat bruk, det är väl så för dom flesta.Bowmore skrev:Tror de flesta kör VirtualBox, alltså inte OSE-versionen.The VirtualBox binaries are available free of charge for personal and evaluation use.

-
Fast å andra sidan VET jag vid detta laget att ute i Europa och andra delar av världen sitter dom FORTFARANDE med telefonmodem.. 

-
- joda
oki... vi får väl hoppas att dom fixat till dom paketen snart då...HOLMEN skrev: Bra att det fixade sig. jo, jag har också fått problem med två packet.
Wine, funkar inte än. Mekar fortfarande![]()

jag har testat att ta bort wine helt och installera om det men det vill sig inte ändå... det hamnar i program-listen men det startar inte upp när försöker starta det...
jag har inte lyckats att få igång vb ännu... jag har även testat att avinstallera det och installera om ose versionen från synaptic men har inte fått till det ännu...vulfgar skrev: Funkar virtualbox? jag vill uppgradera, men behöver vb för tillfället.
jag vet inte om det ev ligger kvar nått när jag avinstallerar så det blir nån krock tack vare det så om nån kan berätta hur jag ska redera vb totalt så kan jag testa att göra det och installera om det och se om det funkar då så slipper du testa som är i behov av det... mitt funkar ju ändå inte för tillfället så jag har inget att förlora...

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Och med största sannolikhet ett trasigt system på köpet.nicefinger skrev: TIPS: man kan lägga till Hardy i repositories, då får man uppdateringar som inte finns till Gutsy.