seg
- utforskarn
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
seg
jag upplever att ubuntu är segare än xp.. vad beror de på???
- utforskarn
SV: seg
surfa på nätet.. de tar 2-3 sekunder att byta sajt..de ploppa upp på en gång med xp.. (jag har 100mb/sek lina)när jag skrollar på typ aftonbladet så hackar de.. när jag kör program så laggar de..jag har en några är gammal 1700 amd dator med 512 i ram.. är de för lite att köra med.. ska jag ha xubuntu istället.. eller räcker de med att ta bort compiz grejjen??
kan inte säga exakt varför, fast aftonbladet hackar för mig med, men det tror ja e för ja kör med ATI. deras drivar,
har ändå 4G ram i båda, och ena en clockad quad, andra en clockad snabb dual. det gjorde det dock inte när
ja satt vid en data med nvidia kort fast det var mindre i RAM o slöare cpu. där flöt allt bättre. det mesta flyter på bättre med nvidia kort, säger inte att det är det. men skulle tippa på det. sen vet ja inte hur mycket du har igång i bakgrunden heller samtidigt på dina 512 RAM. inget minne du kan låna o kolla om det skulle bli bättre, lite mer skulle inte skada. beroende på vad du kör med i bakgrunden, för annars räcker 512 gott till ubuntu.
har ändå 4G ram i båda, och ena en clockad quad, andra en clockad snabb dual. det gjorde det dock inte när
ja satt vid en data med nvidia kort fast det var mindre i RAM o slöare cpu. där flöt allt bättre. det mesta flyter på bättre med nvidia kort, säger inte att det är det. men skulle tippa på det. sen vet ja inte hur mycket du har igång i bakgrunden heller samtidigt på dina 512 RAM. inget minne du kan låna o kolla om det skulle bli bättre, lite mer skulle inte skada. beroende på vad du kör med i bakgrunden, för annars räcker 512 gott till ubuntu.
- utforskarn
ok.. tack för svaren

-
Att Aftonbladet laggar har med all reklam att göra! 
Det finns en reklam(banner) som följer med neråt när man scrollar och det segar ner hela scrollningen!
Jag har slutat läsa Aftonbladet och Expressen!
Jag läser istället DN och SVD!

Det finns en reklam(banner) som följer med neråt när man scrollar och det segar ner hela scrollningen!
Jag har slutat läsa Aftonbladet och Expressen!
Jag läser istället DN och SVD!

Under win, inga problem. suttit vid datorer som haft nvidia fast resten sämre än här,Ubuntu33 skrev: Att Aftonbladet laggar har med all reklam att göra!![]()
där har det inte hackat sig fram. första gången ja installerade ubuntu med var med ett geforce fx 5500,
där hackade det inte heller.
Jag skrev ett blogginlägg om firefox-addons och ett utav addonsen jag skrev om var adblock. En addon som blockar all reklam som segar ner och förorenar webben.
Här är blogginlägget: http://p1i-tips.blogspot.com/2008/02/firefox-addons.html
Här är blogginlägget: http://p1i-tips.blogspot.com/2008/02/firefox-addons.html
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ubuntu är lite segare än Windows om man ser till det grafiska, annars är Ubuntu snabbare. Misstänker att grafikdrivrutinerna är bättre skrivna till Windows oavsett om man har ett ati- eller nvidiakort. Med ati blev det rent ut sagt bedrövligt, men med nvidia blev det klart mycket bättre. Dom har dock en bra bit fram till att det blir lika bra som i Windows.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om