nybörjare jajamen
nybörjare jajamen
Installerade vers 7.04 o det funkade bra, sen uppdaterade jag till 7.10, efter det så försvann min meny rad den man har close förminska mm , nu måste jag upp i desktop raden för att välja flytta för att man ska flytta fönstret, vad har jag gjot för fel??
Fråga 2 hur får jag igång spel som tex bf2 bf2142 cod4, ska man ha crossover eller cedege eller kanske båda o hur går man till väga?
Fråga 2 hur får jag igång spel som tex bf2 bf2142 cod4, ska man ha crossover eller cedege eller kanske båda o hur går man till väga?
- Quarzi
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
SV: nybörjare jajamen
Jag är också en riktig nybörjare, men jag har samma problem (om jag förstår det rätt) med menyraden, varje gång jag loggar in måste jag köra alt+f2 och skriva "compiz -reload" och då kommer den tillbaka.
Dator: AMD athlon xp2000+ | 512mb ddr | Radeon 9800pro | 700gb | Win XP |
Lilldator: Intel P3 600@672mhz | 640mb sdram | Geforce 3 Ti500 | 30gb | Xubuntu 7.10 |
Lilldator: Intel P3 600@672mhz | 640mb sdram | Geforce 3 Ti500 | 30gb | Xubuntu 7.10 |
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Det kan kanske fixas såhär: Installera "Advanced Desktop Effeccts Setings (ccsm)" som man hittar i Lägg till/ta bort. Sen så ligger det under System -> Inställningar. Här kan man göra en massa inställningar till Compiz, se till att du har "Fönsterdekoration" ibockad.solifer skrev: Installerade vers 7.04 o det funkade bra, sen uppdaterade jag till 7.10, efter det så försvann min meny rad den man har close förminska mm , nu måste jag upp i desktop raden för att välja flytta för att man ska flytta fönstret, vad har jag gjot för fel??
Många spel funkar med Wine som också finns i Lägg till/ta bort. Med Wine installerat kan man i princip stoppa in sin cd och högerklicka på tex install.exe och välja "Öppna med Wine". I princip alltså, långt ifrån alla windowsprogram funkar, det finns en Spel-tråd här på forumet så leta runt lite (bla http://ubuntu-se.org/forum/index.php/topic,5786.0.html ), du kan även kolla här http://appdb.winehq.org/solifer skrev: Fråga 2 hur får jag igång spel som tex bf2 bf2142 cod4, ska man ha crossover eller cedege eller kanske båda o hur går man till väga?
Exakt samma fel som jag , men för att flytta fönstret kom jag fram till att man ska hälla ner alt sen markera med musen och flytta.
När jag testade din grej att skriva reload, så tappade jag bort att man kan nyttja fler fönster??
När jag testade din grej att skriva reload, så tappade jag bort att man kan nyttja fler fönster??
Cadryc skrev:Det kan kanske fixas såhär: Installera "Advanced Desktop Effeccts Setings (ccsm)" som man hittar i Lägg till/ta bort. Sen så ligger det under System -> Inställningar. Här kan man göra en massa inställningar till Compiz, se till att du har "Fönsterdekoration" ibockad.solifer skrev: Installerade vers 7.04 o det funkade bra, sen uppdaterade jag till 7.10, efter det så försvann min meny rad den man har close förminska mm , nu måste jag upp i desktop raden för att välja flytta för att man ska flytta fönstret, vad har jag gjot för fel??
Många spel funkar med Wine som också finns i Lägg till/ta bort. Med Wine installerat kan man i princip stoppa in sin cd och högerklicka på tex install.exe och välja "Öppna med Wine". I princip alltså, långt ifrån alla windowsprogram funkar, det finns en Spel-tråd här på forumet så leta runt lite (bla http://ubuntu-se.org/forum/index.php/topic,5786.0.html ), du kan även kolla här http://appdb.winehq.org/solifer skrev: Fråga 2 hur får jag igång spel som tex bf2 bf2142 cod4, ska man ha crossover eller cedege eller kanske båda o hur går man till väga?
Advanced desktop hittade jag på och fönster dekoration hade jag i bockad , men felet är desamma iaf.
Ska prova wine oxo!
Tackar.
Alt + F2 och skriv sedan:
Då ska du få tillbaka din fönsterhanterare.
Kod: Markera allt
metavity --replace
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kod: Markera allt
metacity --replace
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Oj vilken felstavning av mig.mcNisse skrev:Tror jag Hund menar...Kod: Markera allt
metacity --replace

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!