Vill ha dappers startljud
En besvikelse med edgy (ja, jag vet, extremt litet problem) var det nya startupljudet. Gillade dappers mycket bättre och undrar således vart man kan få tag på det.
Ingen vänlig själ som kan ladda upp det kanske?
Om du kör dapper och vill hjälpa så ska ljudet tydligen finnas på /usr/share/sounds
Om du kör dapper och vill hjälpa så ska ljudet tydligen finnas på /usr/share/sounds
har du en dapper skiva så kasnke du kan leta upp den där i?
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
är det denna du menar?
http://www.filefactory.com/file/f7c211/
Edit: upptäckte att det var en jobbig sida
såhär gör du (om du inte har använt sidan tidiigare vill säga
, jag fösöker inte idiot förklara dig
):
1.Klicka på min länk
2. klicka på "Download for free with FileFactory Basic" ganska långt ner på den nya sidan.
3. klicka på "Click here to begin your download " typ i mitten av den nya sidan.
Hoppas det är vad du söker

1.Klicka på min länk
2. klicka på "Download for free with FileFactory Basic" ganska långt ner på den nya sidan.
3. klicka på "Click here to begin your download " typ i mitten av den nya sidan.

[quote="Råch"]är det denna du menar?
, jag fösöker inte idiot förklara dig
):
1.Klicka på min länk
[/quote]
Tackar, det var exakt den
Och ja, det var minst sagt en krånglig sida, men den gjorde ju vad den skulle

1.Klicka på min länk

Tackar, det var exakt den
Och ja, det var minst sagt en krånglig sida, men den gjorde ju vad den skulle

- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
[quote="paarsec"]En besvikelse med edgy (ja, jag vet, extremt litet problem) var det nya startupljudet. Gillade dappers mycket bättre och undrar således vart man kan få tag på det.
Om du kör dapper och vill hjälpa så ska ljudet tydligen finnas på /usr/share/sounds[/quote]
Håller med dig! Dappers startljud var skönare. Grymt med bas ju
. Fast det nya gav ju en lite mer afrikansk kännsla.
Om du kör dapper och vill hjälpa så ska ljudet tydligen finnas på /usr/share/sounds[/quote]

Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
[quote="Holmen"][quote="paarsec"]En besvikelse med edgy (ja, jag vet, extremt litet problem) var det nya startupljudet. Gillade dappers mycket bättre och undrar således vart man kan få tag på det.
. Fast det nya gav ju en lite mer afrikansk kännsla.[/quote]
Afrikansk känsla? nja, det var mer så man skämdes när datorn startade

Afrikansk känsla? nja, det var mer så man skämdes när datorn startade

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Jag håller med om ovanstående. Nya uppstartljudet låter mest som ett närmande till XP tycker jag.
Hoppas att det inte är så illa.

Jag tänker också "rädda" ljudet från 06.06, Dapper. Det ljudet var det stuns i.
Tack för tipset Råch. Jag får se hur det blir med hämtningen, framöver. Men helt klart vill jag
ta tag i detta. Filen borde finnas kvar i datorn, tycker jag.
Hälsningar Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- HOLMEN
- Fadder
- Kontakt:
Direktlänkt till ljudfilen: http://dl021.filefactory.com/dl/f/f7c21 ... 61fc13096/
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
Tucken: jag vet inte hur länge filen ligger kvar...
- HOLMEN
- Fadder
- Kontakt:
SV: Vill ha dappers startljud
jag tycker att Dappers startljud är så underbart att jag fixade fram det och så la jag även ut den för alla andra att tanka. Finns här:
http://files-upload.com/198668/DapperLjud.tar.gz.html
http://files-upload.com/198668/DapperLjud.tar.gz.html
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
SV: Vill ha dappers startljud

Dappers ljudfil för uppstarten ROCK's ! ! ! !
För egen del har jag haft tur i sammanhanget. Jag hade en dator här hemmavid som jag ännu inte uppgraderat.
När jag blev varse "smyg-fisen" av startljud som Ubuntu.com serverade med uppgraderingen, kunde jag istället ta
fram den gamla wav-filen och tanka över. Så får jag nu göra varje gång* som jag ominstallerar.
* Jo, det har blivit ett antal gånger, medgives.
Nu har jag testat mot gummans dator om det går att sända wav-filen via email. Det går. Tar bara en rackans tid.
Men som sagt, det går.
Sitter det nu någon stackars förgråten Ubuntu-diggare där ute i den av Nottingham-sheriffen förtryckta omvärlden
och som saknar den gamla vackra och majestätiskt kraftfulla och mäktiga tonen som Ubuntu en gång hade vid uppstarten
och verkligen saknar det Dapperska ljudet av en växande proteströrelse mot allt vad M$-rörelsen försöker få stå för,
så finns det hopp. Jag har den kvar. Jag kan maila över den om du vill.
Apropå ingenting men något helt annat.
Nottinghamsheriffer, t.ex., så,
i begynnelsen var Bill Gates
men numer är han efterträdd av den estetiskt, mjukt och fint apdansande och Developer-skrikande koncernchefen
Steve Ballmer.
I båda framträdandena relaterade ovan, framstår han sannerligen som en verklig önskedröm för deodorantreklamens
bild på "före". Bilden "efter" har vi ännu inte sett. Det är kanske vettigt att hålla tand för tunga. De söker gärna strid.
Rädd för repressalier? Icke. Jag kallar det för självbevarelsedrift. Låter bättre än ögontjänare . . .

Men, uppriktigt, visst känns det väl tryggt (tryckt?) att veta att ett bland vår världs största företag får vila i en
sådan balanserad mans händer?
Lugnt och tryggt. Inget ont kan hända dig, lilla barn. Urtypen för en fadersgestalt? En framtidsbyggare?
Någon, i vars händer vi skall lämna kommande generationers utbildning och kunskapsinhämtande? F-n tro't, sa bofinken.
Det inger förhoppningsvis både förtroende och tillförsikt bland de fortsatt Vista- och M$-troende, tror ni inte?

Ja, frihet är inget som Nottinghamfolket gissningsvis vill önska oss andra ute på deras världsmarknad, men självfallet
sig själva. De söker sin frihet i att regera världen på sitt vis, med sina lösningar. Supervisor och härförare, S Ballmer.
Danskonstens och retorikens mästare i att trollbinda sitt auditorium. Låt Ubuntu Dappers vackra toner omgärda denne
man och hans livegna följeslagare i deras fortsatta vandring på livets stig i och kring Sherwoodskogen. Låt honom få
vila lugnt och tryggt i vår granngemenskap.
Omgiven av de mäktiga tonerna från en liten, men växande gemenskap med rötterna från den allt starkare och växande
frihetsrörelsen i Linuxvärlden.
Kort och koncist, därmed sagt, vill du ha Dappers startup-fil, inte hittar den annorstädes. vänd dig mot Sherwoodskogen
och dess kämpar. Här finns lösningen.
Hälsningar
Broder Tuck
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 3 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.