Hej jag har ett problem med min brännare.
den funka fint fint när jag körde windows men nu när jag kör ubuntu så vill den inte funka..
Den säger att jag kör med dvd skivor som e på 4,3 när dom är 4,7.
Och jag har ändrat storleken i gnomebaker till 4,7 men det funkar inte en då.
Går inte att bränna.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Går inte att bränna.
Grejen är den att skivorna faktiskt inte är mer än 4,3 GB även i Windows. Man kanske inte tänker på detta i vanliga fall, men så är det, möjligtvis 4,43 GB har jag sett någonstans. Har något med hur dom räknar ut lagringskapaciteten som inte stämmer överens med verkligheten. Detta gäller även hårddiskar.
Har du provat att bränna någon dvd-skiva i Ubuntu än?
Har du provat att bränna någon dvd-skiva i Ubuntu än?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
jag kan inte bränna i ubuntu.. har ladat ner vista som jag skall bränna ut till mina föräldrar tänkte ja.. men innan jag instalera ubutu så gick det ju att bränna dvd skivorna.
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
lite info ang. dvd och utrymme:
http://www.videohelp.com/dvd#dvdsizes
http://www.videohelp.com/dvd#dvdsizes
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har du testat med något annat brännarprogram typ K3B?Roccas skrev: jag kan inte bränna i ubuntu.. har ladat ner vista som jag skall bränna ut till mina föräldrar tänkte ja.. men innan jag instalera ubutu så gick det ju att bränna dvd skivorna.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om