Uppdaterade BIOS i windows, ubuntu startar inte
Uppdaterade BIOS i windows, ubuntu startar inte
Uppdaterade mina BIOS i windows, fick påminnelse. och nu går det inte att logga in på min ubuntupartition... ingen aning om vad som hänt. någon som har några genialiska frågor som kan göra att det blir lätt att lösa?!
SV: Uppdaterade BIOS i windows, ubuntu startar inte
Vad får du för fel?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Fick du en påminnelse om att uppdatera BIOS? Låter himla skumt... Vad är det för burk? Windows själv bryr sig knappast om sånt, måste va nån applikation som var förinstallerad eller nån speciell app som du lagt in från moderkortsskivan då, eller vadå..?gnomefoot skrev:Uppdaterade mina BIOS i windows, fick påminnelse. och nu går det inte att logga in på min ubuntupartition... ingen aning om vad som hänt. någon som har några genialiska frågor som kan göra att det blir lätt att lösa?!
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Om man har ett MSI-kort och MSI's uppdateringstjänst (kommer ej ihåg vad den heter) så säger den till när det finns en ny bios version 
Har dock ingen aning om vad problemet kan vara.

Har dock ingen aning om vad problemet kan vara.
Kanske uppdateringen återställde mbr, eller nåt, så att grub inte funkar? Syns menyn för val av operativsystem när du startar datorn?
tror det mer är boot ordningen som ändrat sig i BIOS efter updatering.
men även om det skulle finnas en nyare BIOS så är det inget man ska eller behöva lägga in.
så länge det fungerar så ska man låta det va där.
men även om det skulle finnas en nyare BIOS så är det inget man ska eller behöva lägga in.
så länge det fungerar så ska man låta det va där.