Nej du behöver inget mer än det jag har min fil. Funkar utmärkt så.
Kommer inte ihåg om 10-local.rules finns från början eller inte men annars ska det bara vara att skapa filen. Behövs nog en omstart med!
Om du vill skippa omstart borde sudo chmod 0660 /dev/net/tun och sudo chown root:vboxusers /dev/net/tun funka tills vidare. Men för att få bryggan att fungera måste man nog starta om ivf. Kolla efter omstart om det är rätt rättigheter på /dev/net/tun.
VirtualBox på nätverket
SV: VirtualBox på nätverket
Tack för all hjälp!KiviE skrev: Nej du behöver inget mer än det jag har min fil. Funkar utmärkt så.
Kommer inte ihåg om 10-local.rules finns från början eller inte men annars ska det bara vara att skapa filen. Behövs nog en omstart med!
Om du vill skippa omstart borde sudo chmod 0660 /dev/net/tun och sudo chown root:vboxusers /dev/net/tun funka tills vidare. Men för att få bryggan att fungera måste man nog starta om ivf. Kolla efter omstart om det är rätt rättigheter på /dev/net/tun.
Jag hade gjort en klantig grej med rättigheterna, tänkte inte på vilken dator jag satt vid och testade detta.
Men nu fungerar det i alla fall.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: VirtualBox på nätverket
Jag har lyckats brygga ett virtuellt nätverks interface till eth0. Nu undrar jag däremot om hur man bryggar två virtuella 'kort' till varandra. Vill nämligen skapa en virtuel dhcp server och virtuell klient emot den. Någon som gjort det någon gång?