backupp program sökes !
backupp program sökes !
Yo
Hade ett backupp program tidigare men nu kommer jag inte ihåg vad det heter.
Det kopierar hela mappen till rätt ställe sedan gör den bara nya mappar med uppdateringarna hela tiden.
Detta gör att jag på backuppserver får en likadan mappstruktur som på server men den kopeierar aldrig hela katalogerna utan bara det som är uppdaterat och då tar det inte så lång tid eller så mycket plats.
Men kommer fasiken inte på vad programet heter
Någon som har ett förslag ??
//matte
Hade ett backupp program tidigare men nu kommer jag inte ihåg vad det heter.
Det kopierar hela mappen till rätt ställe sedan gör den bara nya mappar med uppdateringarna hela tiden.
Detta gör att jag på backuppserver får en likadan mappstruktur som på server men den kopeierar aldrig hela katalogerna utan bara det som är uppdaterat och då tar det inte så lång tid eller så mycket plats.
Men kommer fasiken inte på vad programet heter
Någon som har ett förslag ??
//matte
SV: backupp program sökes !
amanda
rsync
backup-pc
backula
sbackup
mirrordir
Tror det var de vanligaste...
rsync
backup-pc
backula
sbackup
mirrordir
Tror det var de vanligaste...

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag tycker det låter som rdiff-backup
Tjena !!
Förliva nytt blod i denna gamla tråd.
Har kollat över hela backupp funtionenoch är lite kluven.
Har en massa servrar 6 stycken plus en del windows maskiner på nätet.
Plus en massa vmware avbilder som är rätt stora.
Allt dessa vill jag backupp på ett och smidigt sätt.
servranas användardata vill jag backa upp minst varje dag.
Mail hälst oftare än så.
Och vmware avbilderna någon gång i veckan.
Och nu til det viktiga jag vill inte att katalogerna ska packas ihop utan jag vill ha dom bara flyttat gärna som i rdiff med datum på dom så man kan gå tillbaka och söka efter filer som är sparade tidigare och som tagit bort utan att hålla på och packa upp allt.
Här finns den en massa olika läsningar som kopierar katalogerna men dom får man sedan köra igång med cron skript eller liknade.
så då kolla jag på amanda och bacula som är mer avancerade saker men dom klarar inte av som jag vill ha det att få en katalog struktur på backuppen utan dom packar ju allt i en fil.
hu gör nu bygger ni en egen backuppkedja med cron script och rdiff eller kör nu dom stora sakerna som amanda eller bacula ?+
// matte
Förliva nytt blod i denna gamla tråd.
Har kollat över hela backupp funtionenoch är lite kluven.
Har en massa servrar 6 stycken plus en del windows maskiner på nätet.
Plus en massa vmware avbilder som är rätt stora.
Allt dessa vill jag backupp på ett och smidigt sätt.
servranas användardata vill jag backa upp minst varje dag.
Mail hälst oftare än så.
Och vmware avbilderna någon gång i veckan.
Och nu til det viktiga jag vill inte att katalogerna ska packas ihop utan jag vill ha dom bara flyttat gärna som i rdiff med datum på dom så man kan gå tillbaka och söka efter filer som är sparade tidigare och som tagit bort utan att hålla på och packa upp allt.
Här finns den en massa olika läsningar som kopierar katalogerna men dom får man sedan köra igång med cron skript eller liknade.
så då kolla jag på amanda och bacula som är mer avancerade saker men dom klarar inte av som jag vill ha det att få en katalog struktur på backuppen utan dom packar ju allt i en fil.
hu gör nu bygger ni en egen backuppkedja med cron script och rdiff eller kör nu dom stora sakerna som amanda eller bacula ?+
// matte
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag kör med sbackup som finns i förråden.
LJ
LJ
Givet att du kör en (lib)rsync baserad lösning vill du i alla fall hantera vmwares diskbilder separat. De är nämligen inte "rsync-bara".
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det finns nåt som heter Keep oxå
SV: backupp program sökes ![LÖST]
Har nu hittat lösningen och det heter
rsnapshot
helt underbart kan man köra hela tiden och den fixar nya fina kataloger för varje vecka men rätt backupp i.
nej vmware e lite meckiga får man ta ner server och sedan backa hela skiten men hoppas bara behöva göra det en gång om man sedan backar all användardata.
// matte
rsnapshot
helt underbart kan man köra hela tiden och den fixar nya fina kataloger för varje vecka men rätt backupp i.
nej vmware e lite meckiga får man ta ner server och sedan backa hela skiten men hoppas bara behöva göra det en gång om man sedan backar all användardata.
// matte