Opera 9.50 finns tillgängligt, grym förbättring

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Opera 9.50 finns tillgängligt, grym förbättring

Inlägg av TForsman »

Henrik Mundt skrev: Ja gottfolkens det må vara hur läcket som hälst - för er. Men lille jag som innom parates är grön i gamet sitter med et felmeddelande på package installer: Error: Dependensy is not satisfiable: libqt3-mt.
Och det betyder vad?
Till en annan rolig detalj, alldrig har jag tryckt på bokstaven "q" så många gångar som nu jag har börjat med Linux och vad därtil hör. Nu har jag lärt var den finns!!!
HA HA HA, håller med. Q använder man ganska flitigt i linux.

du kanske måste installera libqt3-mt ?

testa detta i terminalen:

Kod: Markera allt

sudo apt-get install libqt3-mt
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Henrik Mundt

Inlägg av Henrik Mundt »

Det känns ganska skönt att man fortfarande kan lära något nytt! ;D  Hoppas jag får hålla på länge till - man vet jo alldrig. :'(
Jo den där:libqt3-mt har jag inte riktigt kläm på var den ska stoppas in! Och innan dess måste jag hitta fanstyget. Så nok är det roligt jämt att vara ny ubuntist. Men någon utmaning måste det finnes - i nödfall får jag kalla på hjälp. Det hela känns lite granne som när jag köpte min första 486SX med ( nu kommer det förbjudna ordet )Windows 3:1 med DOS 6 och 120 MB harddisk och dubbelspace. Men det kommer ni barnrumper inte ihåg ;) Ja det är bara att konstatera att det har runnet många MB över floppyn sen dess
Sedan kom jag i gång med Skype. Inte ens där kan man  ha tur.
Vilken version passar till Ubunto - är det någon som har styr på det?
Finns det någon med lite hints - så tar jag gärna till mig lite hjälp.

Må väl hälsar Henrik (H//H)
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av hagelnut »

libqt3-mt finns i förråden. Det betyder att du kan installera genom att gå till system->administration->synaptic package manager och där söka på "libqt3-mt".
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Re: Opera 9.50 finns tillgängligt, grym förbättring

Inlägg av Bossieman »

Har testat Opera ett tag nu men gillar det tyvärr inte. Har inte ens lärt mig att ändra startsida, den startat på samma sida jag sist besökte. hur får man bort reklam från sidorna, hittar inte nåt för det.
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Smygis »

Bossieman skrev:Har testat Opera ett tag nu men gillar det tyvärr inte. Har inte ens lärt mig att ändra startsida, den startat på samma sida jag sist besökte. hur får man bort reklam från sidorna, hittar inte nåt för det.
Tools -> preferences kanske är en bra start.

Och tools -> preferences -> advanced -> content -> blocked content för att lägga till egna regler om vad som ska blockeras. Eller Högerklick och block content om du vill blockera specialla saker från en hemsida.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Jag saknar Adblock+. Finns det inget tillägg som fungerar på liknande sätt?
:)
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Smygis »

Turbo skrev:Jag saknar Adblock+. Finns det inget tillägg som fungerar på liknande sätt?
Det finns inga tillägg i opera.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Användarvisningsbild
lassekongo83
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av lassekongo83 »

Turbo skrev:Jag saknar Adblock+. Finns det inget tillägg som fungerar på liknande sätt?
Det räcker ju att du laddar ner en blocklista och kopierar den till din urlfilter.ini. Sen är reklamen helt väck. :) Sen om man vill blockera andra saker så kan man ju högerklicka på sidan och välja Block Content eller modifiera sidospecifika inställningar, som att slå av insticksprogram, skapa en sidospecifik CSS-fil eller Javascript-fil osv.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"