Kattråden!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
s0ckan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Katttråden!

Inlägg av s0ckan »

Här är min lilla katt :) hon tycker det är väldigt kul att hämta pinnar och fotbollar. Jag e inte riktigt säker men tror det är en norsk skogsschäfskatt.. men jag vet inte riktigt säkert.
Bilagor
Zamantha.jpg
Senast redigerad av 1 s0ckan, redigerad totalt 13 gånger.
Peace
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

:o
Dags att för nån att starta en hundtråd? he he!
Användarvisningsbild
Toobie

Inlägg av Toobie »

Varför då? Är inte det där en katt? Måste hålla med s0ckan, det är nog en norsk skogsschäfskatt.
Boldly going nowhere
s0ckan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av s0ckan »

Haha det är bra att någon har samma tankar som mig om den här katten :)
Peace
Användarvisningsbild
Dancer
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Dancer »

Varför får inte min katta ligga, när Eniros katalog?  ::) :P
Senast redigerad av 1 Dancer, redigerad totalt 16 gånger.
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

Och här är Nikita, när hon studerar en sömnig humla.
Bilagor
Nikita o humlan (kopia).JPG
Senast redigerad av 1 Dancer, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

Hur är det nu, får varje bild, som bilaga i inlägget, vara max 256 Kb eller gäller det totalt per inlägg?
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Johanna »

Dancer skrev: Hur är det nu, får varje bild, som bilaga i inlägget, vara max 256 Kb eller gäller det totalt per inlägg?
Lägg upp det på Photobucket eller ImageShack eller liknande istället och länka, då slipper man den där begränsningen ;)

Nu har vi monterat upp trädet, och katterna gillar det :) Så här sött låg de en eftermiddag när vi kom in i vardagsrummet:
Bild

Och så här ser trädet ut, det gamla lilla står bredvid till höger:

Bild
Senast redigerad av 1 Johanna, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

På tal om klätterställningar, jag köpte en till min första katt, jag tror den har hängt med nu i 18 år nästan. Men den är i stort behov av renovering eller ubyte av delar. Kattkul har lagt ner sin verksamhet sedan länge och de har inga planer på att återuppta den.

Retfullt är det, för jag vill helst inte köpa en helt ny och annorlunda ställning, om inte för annat så känns det så onödigt, för själva den kraftiga stommen, hyllorna och bohålan på den jag har är  ok, men mattan behövs bytas ut. Jag hade önskat att någon annan upptog tillverkningen av just den här stolpen. Men Kattkul har kanske produktsäkrat den? Den är verkligen stabil och gör ingen åverkan eftersom den spänns mellan golv och tak och tålig har den också varit. Det är katt nr 2 och nr 3, som sliter på den nu. Det var först när katt nr 3 kom i huset, som den började gå sönder lite här och där. Som t ex på bilden.

Den du har, Johanna, går den ända upp till taket?
Bilagor
Nell klätterträd2 (kopia).JPG
Vegangeek
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Inlägg av Vegangeek »

Måste ju bidra med en bild på Eskarina, hon är 6½ år (något yngre på bilden men har inte ändrat sig i utseende eller storlek) tog hand om henne och en annan katt efter att de hade hamnat hos en missbrukare som inte visste var de kom ifrån eller hade tid, lust eller ork att ta hand om några katter.

Bild
Why do math geeks get Halloween and Christmas confused? Because 31 Oct is 25 Dec ...
Johanna

Inlägg av Johanna »

Dancer skrev: Den du har, Johanna, går den ända upp till taket?
Jupp, stolpen uppe till vänster spänns fast mot taket.
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

OT: Vegangeek:Apropå din undertext:

Även nyårsafton är problematisk (31 dec is 37 oct) - oktober har för få dagar ??? ;D Då får man fira nyår på Gustav Adolfs-dagen (6 nov). Kan det vara så att en del som firar Gustav Adolfs-dagen tror att de firar nyår? Förvirrande, det här ::)
känn dig själv!
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Tog några kort på mormor och morfars katt. Är egentligen en present till mig på 1års dagen. Han har vart med om både det ena och anda under åren.
Instängd i 2 veckor i en potatis-lada (extra tätt för att inte råttor och skit ska komma in, men han överlevde väl på dem som fans där inne).
För ca 10 år sedan så gick han över isen på älven. (de har tomt mot dalälven), under dagen smälte det sen, och året efter vart det ingen is.
Men 2 år senare så kom han tillbaka och gick in och begärde mat som om inget hänt.  8)

Dessutom så går en tungt trafikerad landsväg i närheten, och där har mer än 1 katt strukit med...  :-\ Men han är otroligt försiktig!

För bara något år sedan så vaknade morfar mitt i natten av några konstiga jamanden utanför sovrumsfönstret. Då satt katten och räven 30cm ifrån varandra och stirrade på varandra.
Ingen reagerade ens när morfar öppnade fönstret och skickade en kula genom huvet på räven.

Hästar är svåra att ta kort på. Katter är svårare. Lelle är det svåraste jag någonsin försökt med, och då har jag fottat ganska mycket.  :P

Bild Bild Bild

Som ni ser har han en mycket bestämd uppsyn.  8)

Har även en ny bild på våran lurviga klump. "Lurven":
Bild

Ska försöka att få nägot vettigt på Sessan sen också, men det är inte det lättaste.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Rolig tråd med en massa idolbilder på katter ;D
Trodde först det var humorbilder!

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Louie skrev: Rolig tråd med en massa idolbilder på katter ;D
Trodde först det var humorbilder!

MVH
Katter äger!  ;D ;)
Johanna

Inlägg av Johanna »

Emil.s skrev: Katter äger!  ;D ;)
Så sant så :)

Finns det något annat djur som kan kräva ens totala uppmärksamhet på samma sätt? Tror inte det...

Ska försöka få in bilder på jourkissarna snart också... Jag och sambon skämtar om att de har snott en bit nos av Vega och delat upp den mellan sig :P Vega misstänker vi har påbrå från perser/exotic (en exotic är en korthårig perser, kan finnas kullar med både perser och exotic i alltså) i och med hennes korta nos - som är ungefär i längd med en sk klassisk perser - och hennes ganska runda ansikte och rätt kompakta kropp, och de nya har definitivt orientaliskt påbrå (orientaliskt korthår, siames, eller balines kanske) då de är långbenta med slanka kroppar, långa nosar och stora öron.
Senast redigerad av 1 Johanna, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

Johanna skrev: Finns det något annat djur som kan kräva ens totala uppmärksamhet på samma sätt? Tror inte det...
Fast, så säger nog mången djurägare om just sitt djur.  ;)

Jag hade tillgång, via ett X, till en häst en gång, som kunde locka min uppmärksamhet till sig. Ibland stod hon i hagen, när jag kom ut på morgonen, jag ropade hennes namn och hon satte av mot mig och väl framme tvärnitade hon, så att dammet rök omkring, jag tryckte min panna mot hennes mjuka mule och så kunde vi stå så där, alldeles stilla, medans hon ännu frustade genom näsborrarna, som jag hade en mot vardera kinden....  :)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Dancer skrev:
Johanna skrev: Finns det något annat djur som kan kräva ens totala uppmärksamhet på samma sätt? Tror inte det...
Fast, så säger nog mången djurägare om just sitt djur.  ;)

Jag hade tillgång, via ett X, till en häst en gång, som kunde locka min uppmärksamhet till sig. Ibland stod hon i hagen, när jag kom ut på morgonen, jag ropade hennes namn och hon satte av mot mig och väl framme tvärnitade hon, så att dammet rök omkring, jag tryckte min panna mot hennes mjuka mule och så kunde vi stå så där, alldeles stilla, medans hon ännu frustade genom näsborrarna, som jag hade en mot vardera kinden....  :)
Jo, hästar är också trevliga. Minna unghäst (som du ser till höger ;)) brukar göra precis så. :)

Men de gör inte som katter, kommer 3 på natten och helt enkelt vill (kräver) bli ompysslade.
Iof kanske hästarna gör samma sak. Lär väl prova att sova i hagen i sommar.  ;D
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Även jyckar är bra på det där med att pocka på uppmärksamhet. Är man stor så är det ju effektivt att placera sej framför TVn så man skymmer, då får man garanterat uppmärksamhet. Man kan slå med tassarna och grymta när man vill bli kliad osv. Och så kan man väcka sovande människor genom att stirra på dom från ca 1 dm avstånd.  ::) När det kommer hem någon och man itne orkar resa sej, så kan man dunka med svansen i golvet och grymta uppfordrande så att den som kommit skyndar sej fram för att hälsa ordentligt.  :P
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

Emil.s skrev:
Men de gör inte som katter, kommer 3 på natten och helt enkelt vill (kräver) bli ompysslade.
Va? Tre på natten? Mina katter väcker inte mig på natten. Men så får de både mat och social delaktighet på dagen!  ;) Då är det mycket akrobatik här och det är inte enbart katterna som står för den......
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"