upnorth skrev:
Kan vi inte börja med att ta fram informationen, skriva brev etc. och annat som inte kostar medan föreningen hinner komma igång?

Vi kommer att hjälpa till på alla möjliga sätt, men om dessa projekt stressas igenom för att det är viktigare att genomföra dem så fort som möjligt och inte att de får så bra genomslag som möjligt vet jag inte hur det ska gå till...
Föreningens hela syfte är ju att hjälpa till att finansiera och genomföra dessa typer av projekt, så visst kan vi skapa en grupp för detta

Nu har ju det här varit på gång ett bra tag, men återigen så har föreningen precis bildats!
Tålamod vänner, så ska ni se att det här blir en väldigt intressant händelse
Det handlar inte så mycket om att stressa igenom något oövertänkt som att komma igång över huvud taget.

Nu har det gått en och en halv månad och allt som har producerats är 41 inlägg i ett forum. Inget ont i att planera, men jag tror att om vi sätter iordning en frivilligorganisation som aktivt har ansvar för att något görs kommer vi snabbare framåt till någon form av slutlig produkt.
Annars blir vi bara som Urbans käpphäst, aktionsgruppen i Life of Bryan:
http://youtube.com/watch?v=gb_qHP7VaZE
Självklart kan vi börja med att skriva breven och utforma förslag till omslag, men min erfarenhet är att förslagen blir nedröstade för att det är detaljer som inte passar alla i dem, så man får hålla på och jämka och vela hela tiden, fram och tillbaka. Om man istället väljer en arbetsgrupp som får medlemmarnas förtroende och sen accepterar vad denna kommer fram till, kommer vi framåt istället för att stå och stampa på samma ställe.
∓quot;mekaniserad apelsin"\ skrev:Det är för det första totalt ointressant att skicka skivor till 349 riksdagsmän.
Jag förstår din synpunkt men jag håller inte med om den. Marknadsföringsmaterial, hur oanvänt det än blir, påverkar människorna som får det. Sen om det finns bättre sätt att spendera 4500:- på än att trycka upp dessa, det gör det säkert, men det är aldrig onödigt.
MA, vill du ikläda dig kostym (eller nåt) och överräcka ubuntu-skivor?