Finns det något bra antivirus program till linux som kollar alla hårddiskarna & i mailen?
gärna grafiskt & helst ska det vara gratis
antivirus program
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
SV: antivirus program
Det finns clamav, men det har ingen automatisk genomsökning utan man får starta den själv.
-
finns det något annat som startar automatiskt eller?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det finns gratisversioner av Avast http://www.avast.com/eng/avast-for-linu ... ation.html och Antivir http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html och det kanske finns fler.
jag har ingen koll på om dom har realtidsskydd eller om dom är enkla/svåra att installera och underhålla. Jag använde antivir ett litet tag för nåt år sen och då verkade det väldigt smidigt, men efter en ominstalaltion så blev det clam istället.
jag har ingen koll på om dom har realtidsskydd eller om dom är enkla/svåra att installera och underhålla. Jag använde antivir ett litet tag för nåt år sen och då verkade det väldigt smidigt, men efter en ominstalaltion så blev det clam istället.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Man kan väl göra en cron... Finns snubbar här som i sömnen vet vad som skall skrivas på terminalen så att antiviruset start vid vissa intervall
Beroende på vilken mailklient du kör är det inte alls omöjligt att den har stöd för att anropa lämpligt antivirusprogram.
-
jag använder thunerbird som mail program.
fuderar på att använda Antivir som antivirus program.
fuderar på att använda Antivir som antivirus program.