http://www.andragenerationen.com/
Svängigt balkanös! Svårt att sitta still när de spelar!
Rösta på dem i Västerås den 16 februari!
Är jag inte skamlös så säg?

Ja, själva festivalen tillkom ju för att promovera europeiska tv-unionen. Jag är så gammal att jag kommer ihåg när Cliff Richard drog "Congratulations"Melodifestivalen (var kommer själva festivalen in förresten?) och schlager är det största skämt som finns inom svensk musikindustri idag
Ja.. om jag är på gott humör den dagen så kanske jag ringer .Ulsak skrev: Du kan välan ge Vlakto och co en chans i alla fall? Dom är garanterat annorlunda ...
Det är få länder som har inhemsk musik i melodifestivalen. Var väl egentligen bara Finland och Turkiet som skilde sig från mängden förut, men nu har dom också hamnat i samma träsk. Själv kan jag inte höra skillnad mellan ett ryskt bidrag och ett spanskt.ehnar skrev: Problemet är väl att vi röstar på vad vi tycker är bäst, som passar vår nordiska musikstil, och inte vad som kan slå internationellt, och vinna denna tävling.
yngre röstar på sina idol-favoriter, som inte har en suck i den stora tävlingen, och själv har jag bara åsikter...
I mitt fall är det ju lokalpatriotismen extremt i kubik och kvadrat eftersom jag känner killarna och hjälper dom lite. Alltså jag menar inte att spamma eller tvinga nån, bara om ni gillar det...Stefan skrev:Men om man då betänker omfattningen av svensk musikexport så borde vi ligga riktigt bra till. Fast i melodifestivalen har det väl övergått till någon form av lokal-patriotism med röstandet? Om man får tro vad som sägs.. själv var det sannerligen länge sedan jag såg eländet, det tarvar rejält med kall öl i soffan för att man skall uthärda en hel kvällehnar skrev: Problemet är väl att vi röstar på vad vi tycker är bäst, som passar vår nordiska musikstil, och inte vad som kan slå internationellt, och vinna denna tävling.
Så sant, så santGrön Göling skrev: ...
I övrigt undrar jag bara om en diskussion om Melodifestivalen passar under rubriken Kultur?
Jag menar, särskilt kulturellt är det ju inte.