Det fattas något...

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Det fattas något...

Inlägg av Okänd »

Jag tycker att forumet bör ha en projekt sektion!

För att:
# Jag tycker att ubuntu-se är lite för översättarcentrerat.
# Det är ett sätt att få folk att engagera sig.
# Om X har startar ett projekt och undrar om någon vill hjälpa till så vet X var han ska leta, likaså för folk som vill bidra till något annat än översättning. Ubuntu relaterade projekt kan även 'sno' en wikisida så att nytt folk inser att ubuntu-se inte endast är översättning (även fast det i stort sätt är det...).
# Förut fanns 'introduktion för programmerare' (som togs bort då den var tom), och projekt sektionen skulle kunna bli lite i den stilen (personligen visste jag inte vad jag hade här att göra när jag hittade hit) (jag har inte tänkt att projekt sektionen endast skulle innehålla saker för programmerare, det var mer av ett exempel).

Sedan om detta införs är det heller inte garanti på att det kommer att anvädas speciellt mycket, det beror ju helt på folket som hittar hit, men om det införs och kanske även började användas så vore det en mycket trevlig variation jäntemot den alldagliga översättningen (som jag för övrigt inte har något emot (för att försöka minska antalet mistolkningar)).
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Det fattas något...

Inlägg av ozamosi »

Jag tycker att det är en mycket bra ide (som jag sa i skolan ;) ).

Eftersom du är mest intresserad just nu, kan inte du skissa på något sådant? I värsta fall får någon bygga om det ;)
Okänd

Det fattas något...

Inlägg av Okänd »

Jag hade tänkt något i stil med en projekt sektion på wikin för ubunturelaterade projekt och en projektsektion på forumet för allmänn diskussion om X, eventuella påbörjningar av projekt osv... Anledningen till att jag inte gjort något år detta ennu är att jag vill höra om forumdelen först.
Användarvisningsbild
Linus Mannervik
Kontakt:

Det fattas något...

Inlägg av Linus Mannervik »

Mitt förslag är att vi försöker göra en gemensam sida på wikin för den här typen av projekt och s.k. "lokala initiativ", eftersom de till stor del är samma sak - initiativ för att engagera andra och/eller driva egna projekt.

...Därmed inte sagt att den här typen av projekt inte platsar i forumet - tvärtom. :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"