Firefox segt, kan inte starta om, stänga av osv....

Jonathan Warner
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Warner »

Hejsan.

Nu är det något skumt på gång. :S
Uppgraderade till 6.10 imorse sen dess har saker och ting börjat krångla ordenligt.

Mitt firefox är riktigt skumt, allt går väldigt segt, starta går bra och snabbt men när jag ska ladda en sida så tar det EVIGHETER.
Ibland så händer det absolut ingenting när jag trycker på "Avsluta" ikonen där man kan välja att starta om datorn, stänga av eller liknande, ingenting händer. Lika så när jag ska öppna ett program, t.ex en terminal, jag trycker på terminal, det står att den startas nere i menyraden men ingenting händer. Kan inte öppna mappar heller, allting nästa fryser sig verkar det som :S Har pröva starta om, ( the hard way ) lika så stängt av datorn och startat igen, startat om modemet osv.

Mitt internet är också skumt, kör med pppoe, ( har glocalnet ), om man inte använder internet på cirka 1 timme så kopplar det ifrån verkar det som, men Gaim och irssi funkar men inte mail + firefox. Hel skumt det med.

Så nu är jag MYCKET tacksam för hjälp, är lite desperat.
Hur går jag till väga, ska jag nedgradera till 6.06 igen?

/ w4rner
Okänd

Inlägg av Okänd »

Personligen skulle jag - om jag inte hade allt för mycket installerat - göra en helt ny installation. Skulle nog lagt in ren installation av Edgy och prövat denna (fast min erfarenhet av Dapper är god)
Jonathan Warner
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Warner »

[quote="northface"]Personligen skulle jag - om jag inte hade allt för mycket installerat - göra en helt ny installation. Skulle nog lagt in ren installation av Edgy och prövat denna (fast min erfarenhet av Dapper är god)[/quote]
Okej.

Jo, det är kanske lika bra det..
Jag har också bättre erfarenheter av dapper, i detta fall iaf :P men 6.10 har rätt grymma uppdateringar.

Rätt tungt att installera alla program igen också, kan man inte bara nedgradera till 6.06 igen? :S

/ w4rner
Okänd

Inlägg av Okänd »

Du kan alltid försöka. Men det är inte säkert att det blir som före uppgraderingen. Då har du tur.
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

w4rner:jag ändrade ett ord som inte tillhörde vårdatspråk ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Känner igen w4rner:s erfarenhet av att Firefox fryser hela datorn. Nätverkskortet ser ut att fungera. (DWL-G650 blinkar som det ska), men har egentligen ingen kontakt alls. Längtar tillbaka till Dapper.
Har sedan några veckor beställt 15 CD-skivor (5 Ubuntu, 5 Kubuntu, 5 EDUbuntu) och funderar nog på att ominstallera med Kubuntu då jag sedan tidigare gillat KDE. OK med Gnome men.... Något är det som jag kan sätta fingret på :|

Är det fler som upplever Edgy som mer ostabil?
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="swe_henke"]Är det fler som upplever Edgy som mer ostabil?[/quote]
Hej

Vet ej... har inte kört någon Ubuntu dist förut... är helnöjd med Edgy när man väl
fått igång alla "basfunktioner".... samt upptäckt Synaptic o Automatix :cool:

Hittade den här bloggen som nog uttrycker det bra.

http://www.arsgeek.com/?p=677

Edgy är ju inte en LTS release.

Foxen har fryst enstaka gånger för mig. Installerade även Opera som är ett mycket bra alternativ.
Kan vara nån ver 2.0 bugg i foxen.

:)
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"