Började installera Ubuntu 7.10 idag, med hjälp av Alternative x64 skivan. Allt verkar gå bra tills jag kommer fram till partitionerigen. Jag hade installerat Windows XP Pro x64 innan (vill köra dual-boot) så därför ser jag en partition i NTFS på primära hårddisken. Sedan väljer jag att skapa partitioner för ubuntu manuelt och så ser det ut:

Där hda är sekundära hårddisken med backup
sda är SATA disken (500GB) som innehåller Windows NTFS partitionen, ext3 primär partition för ubuntu och en växlingspartition
(försökte även skapa en FAT32 partition som jag skulle mounta som /share, så att jag kunnat dela filer mellan windows och ubuntu, men detta misslyckades

Här går det ganska smärtfritt.....tills jag kommer fram till menyn där GRUB ska installeras:

Här rekommenderar GRUB att installeras på huvudsektorn på min första hårddisk (är det då hda?)
Jag trycker så klart JA och den installeras, sedan startas datorn om
Och det första jag ser är
"Fel på partitioner"
Sedan kör jag recovery och installerar grub på en annan partition..... Startar om datorn.... Och nu laddas GRUB, där kan jag välja vad jag ska boota, väljer jag ubuntu står det att partitioner kunde inte hittas och tar jag windows så kommer ett liknande fel fram.
Hur ska jag lösa problemet?
PS: Lyckades på nåt sätt installera LILO, men nu bootas endast Ubuntu och jag får inte välja att boota Windows
Tack i förhand!
//Alex