http://www.howtoforge.com/perfect_server_ubuntu7.10
Hittills fungerar allt klockrent förutom att jag inte kan:
(Precis nu kraschade min dator jag skriver det här inlägget på.. trevligt att se att firefox till och med sparar texten man skrivit

* Ansluta till courier från evolution på en annan dator.
Felmeddelandet jag får från evolution:
Meddelandet i mail-loggen på servern:Kan inte ansluta till POP-servern [min server]
Fel vid skickande av lösenord: -ERR chdir Maildir failed
Det här finns lite varstans i loggfilen och verkar inte hänga ihop med inloggningen direkt.Oct 29 21:11:06 server1 courierpop3login: LOGIN, user=niclas, ip=[min ip]
Oct 29 21:11:06 server1 courierpop3login: scancur opendir("cur"): No such file or directory
Jag har kört "maildirmake" på servern och jag har en maildir-mapp i hemmappen.Oct 29 21:18:53 server1 courierpop3login: chdir Maildir: No such file or directory
* Postfix vill inte ta emot post.
När jag skickar till mig själv från min andra mail får jag svar från min isp's mailserver där det står:
I mail-loggen står det:[...]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<[min mailadress till postfix-servern]>
----- Transcript of session follows -----
.. while talking to [min mailadress till postfix-servern]
>>> RCPT To:<[min mailadress till postfix-servern]>
<<< 554 5.7.1 <[min mailadress till postfix-servern]>: Relay access denied
[...]
Vad beror det här på?Oct 29 21:26:24 server1 postfix/smtpd[5588]: NOQUEUE: reject: RCPT from [mailservern hos isp]: 554 5.7.1 <[min mailadress till postfix-servern]>: Relay access denied; from=<[min mailadress jag skickat ifrån> to=<[min mailadress till postfix-servern]> proto=ESMTP helo=<[mailservern hos isp]>
Oct 29 21:26:24 server1 postfix/smtpd[5588]: disconnect from [mailservern hos isp]