Det har gjorts förr, Hotmail körde *BSD innan Microsoft köpte upp dem. Men jag har för mig att det tog ganska många år för dem att byta.gholen skrev: Jag tror inte att MS kommer att byta ut FreeBSD som bas för yahoo, det innebär enorma kostander, och ostabilitet. Om man har en fungerande grund av nåt, varför byta det då?
FAN ta micro$oft
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: FAN ta micro$oft
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
dom KLARADE det ju INTE - rätt många år ... deras SKITservrar klarade ju inte lastenLars skrev: Det har gjorts förr, Hotmail körde *BSD innan Microsoft köpte upp dem. Men jag har för mig att det tog ganska många år för dem att byta.

ja ja ... jag ÄR FreeBSD-Fanatiker i det här fallet ... kanske bäst jag försöker dra mig ur tråden ...
Senast redigerad av 1 alatariel, redigerad totalt 1 gånger.
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det är väl inte klart ännu?! Men det verkar ju vara ett bra bud...alatariel skrev:
ja ja ... jag ÄR FreeBSD-Fanatiker i det här fallet ... kanske bäst jag försöker dra mig ur tråden ...
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
alatariel, lite tveksamma verkar de vara
(Yahoo! snackar om "motbud" med Google)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=739335
Men som många spekulerar skulle Google aldrig få köpa Yahoo! av konkurrensskäl, däremot skulle en hopslagning av Microsoft och Yahoo! skapa en aningen större utmanare till Google (enligt MS själva då).

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=739335
Men som många spekulerar skulle Google aldrig få köpa Yahoo! av konkurrensskäl, däremot skulle en hopslagning av Microsoft och Yahoo! skapa en aningen större utmanare till Google (enligt MS själva då).
Senast redigerad av 1 upnorth, redigerad totalt 4 gånger.
- ZX Spectrum
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Försökte någon gång med Yahoo, men det var fullt med reklam.
En postlåda därifrån är ju helt otänkbart.
Tacka vet jag Google och Wikipedia. Lär dig söka i Wikipedia Världens uppslagsverk!
Tror Yahoo är ett dåligt köp.
Tacka vet jag Google och Wikipedia. Lär dig söka i Wikipedia Världens uppslagsverk!
- maths57
Jag kör med Adblock Plus så jag ser ingen eller mycket lite reklam. Blir medveten om det när jag ser min fru logga in på sitt konto på Yahoo utan Adblock.christer skrev: Försökte någon gång med Yahoo, men det var fullt med reklam.
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Jimmy Wales (en av wikipedias två grundare) har skapat en mail som heter http://re.search.wikia.com/, vilken fungerar bra. Den har ingen reklam, anpassar sig bättre till webbläsaren (bakgrundsfärgen i alla fall) o.s.v. Använder den inte så ofta, men har den som nästan standarnd i webbläsaren. Men google fungerar fint.. lite jobbigt med sponsrade resultat längst upp. Och lite jobbigt att wikipedia alltid kommer högst, man har ju sökt på wikpedia innan man kommer ditchrister skrev: Försökte någon gång med Yahoo, men det var fullt med reklam.

Crunchbang linux, ubuntu med openbox direkt!
- maths57
Tråden verkar ha börjat handla om annat, va?
Dags att dela den?

Vi får inte glömma att i och med Dells beslut att börja sälja datorer med Ubuntu i, och även andra datortillverkare har börjat med det, och Walmarts försäjning av billiga datorer med någon distrubition av GNU/Linux så växer GNU/Linux som desktop-operativsystem sig starkare.
Yahoos styrelse kommer tacka nej till Microsofts fientliga bud på 44,6 miljarder dollar, uppger Wall Street Journal.
Blir du gladare nu alatariel?
Blir du gladare nu alatariel?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Sök på Wikipedia och du får ett svar, som heter duga.
Du kan fritt kopiera och använda, för Wikipedia är GNU.
Exempel: USB och du får en fin mångfasetterande förklaring.
Försök med samma i Yahoo och alternativen är nästan oändliga.
Har ni inte märkt att Fan håller i och ruskar om Micro$oft redan.
Mänskligheten håller på att gå över till Fri mjukvara.
Du kan fritt kopiera och använda, för Wikipedia är GNU.
Exempel: USB och du får en fin mångfasetterande förklaring.
Försök med samma i Yahoo och alternativen är nästan oändliga.
Har ni inte märkt att Fan håller i och ruskar om Micro$oft redan.
Mänskligheten håller på att gå över till Fri mjukvara.
Är det inte bra om de köps upp, läggs ner och startas pånytt ?
Det kanske blir mindre koncentrerad övervakning på så sätt, då nya
sökmotorer får börja från tomt bord.
Det kanske blir mindre koncentrerad övervakning på så sätt, då nya
sökmotorer får börja från tomt bord.
- mcNisse
Jag läste att ms har sjunkit så mycket, så att priset är uppe i motsvarande $80 miljoner. Det kasnke stiger ännu mer 

KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Varför byta ut word95-standarden mot word97-standarden som sedan byttes mor word2000, som sedan byttes mot.... ?gholen skrev: Jag tror inte att MS kommer att byta ut FreeBSD som bas för yahoo, det innebär enorma kostander, och ostabilitet. Om man har en fungerande grund av nåt, varför byta det då?
Varför låta bli att använda standard för epost när man kan ful-hacka TNEF i outlook etc?
De gör det inte för att det är bra - de (M$) gör det för att det inte ska gå för dig att använda datorer på ett rationellt sätt utan att M$ ska få cash för det.
*morr*
/Per
Ett nyare MS-program skall vara bakåtkompatibelt.
De äldre programmen skall inte kunna läsa alster gjorda med de nyaste programmen.
Själva kallar de det utveckling. I praktiken är det en form av dokumentförstöring.
De stora skall betala årliga avgifter för att kunna hållas uppdaterade.
Orsaken är att man skall kunna lura folk och ekonomer till att köpa de nyaste versionerna.
Ekonomiskt är det ett sätt att maximera inkomsterna från en simpel teknik.
De äldre programmen skall inte kunna läsa alster gjorda med de nyaste programmen.
Själva kallar de det utveckling. I praktiken är det en form av dokumentförstöring.
De stora skall betala årliga avgifter för att kunna hållas uppdaterade.
Orsaken är att man skall kunna lura folk och ekonomer till att köpa de nyaste versionerna.
Ekonomiskt är det ett sätt att maximera inkomsterna från en simpel teknik.
Microsoft har ju råd, så varför skulle de inte köpa Yahoo! ?