Window mode i Blender funkar inte

s0ckan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Window mode i Blender funkar inte

Inlägg av s0ckan »

Som rubriken lyder.. när jag startar blender i window mode så blir det ändå full screen och det blir hel konstigt för ikonerna som ligger på skrivbordet syns igenom, och om jag högerklickatr mitt i programmet så blir det som jag högerklickar på skrivbordet  ??? snälla hjälp  ;D
Peace
CasperN
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

SV: Window mode i Blender funkar inte

Inlägg av CasperN »

skriv blender -W som kommando istället för blender -w
har du en startare i en panel tex, så skriver du /sökvägen/blender -W för fullscreen
hoppas det hjälper
s0ckan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av s0ckan »

Det fungerade tyvärr inte, jag tror att problemet är mitt grafikkort i min bärbara dator (HP NX6110) det går ju inte spela några spel heller.. så dåligt. Vad jag hört ska det heller inte finnas några bra driv rutiner till det heller..
Peace
MrYdremark
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av MrYdremark »

Varför ska du spela spel i Ubuntu? Om det är ditt ändamål så är det bättre att byta tillbaka till Windows.. och drivrutinerna ska funka, det gör det på min dator iaf, vi har samma grafikkort.! jag har inte haft några problem..!

Och blender problemet, kan detta vara till hjälp?

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=598971

/Anders
"Who in their right mind would ever need more than 640k of ram!?" - Bill Gates, 1981
Användarvisningsbild
nixy

Inlägg av nixy »

Jag ändrade "Visuella effekter" till "Inga" (dvs under System, Inställningar, Utseende, ...) och därefter kunda jag köra Blender som "windowed". Även Yafrays renderingsfönster i Blender krånglade med Visuella Effekter påslagna.  Samma symptom i både 32 och 64 bitars Gutsy (med Nvidias egna drivisar). 
MrYdremark
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av MrYdremark »

ja, Compiz tycks inte vilja sammarbeta med t.ex. blender. har också haft problem med video uppspelning o andra saker med compiz påslaget (visuella effekter).. men men. bara att stänga av de då när man ska leka med blender :D

Eller skriva:

Kod: Markera allt

blender -p 5 225 1024 768
t.ex i terminalen. har funkat för mig. fast man får ju ställa in storlek själv. 1024 kanske e lite stort om man vill köra windowed.. :D
"Who in their right mind would ever need more than 640k of ram!?" - Bill Gates, 1981
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"