Jag fick en bild mailad till mig och den ville jag ha som skrivbordsbakgrund. Så jag högerklickade på bilden och klickade där på frågan för detta och så låg bilden på nästan hela skärmen, precis som jag ville ha den. Så stängde jag ner datorn.
När jag nu slog på datorn igen är bilden borta! Jag har samma bild fast i miniformat, också på skärmen. Så, jag klickade på denna lilla bild och förväntade mig att samma fönster som ovan skulle komma upp, men ett annat fönster dök upp och där fanns ingen fråga om skrivbordsbakgrund, bara om jag ville skapa en mapp och det ville jag ju inte.
Så jag fiskade upp bilden i mailet, där jag först erhöll den, högerklickade och då dök frågan upp om jag ville spara som skrivbordsbakgrund. Och nu ligger den där. Ok!
Men, jag vet inte, det känns som att jag missar nåt, men vad?
Hur kommer det sig att bilden försvinner?
Skrivbordsbakgrund
SV: Skrivbordsbakgrund
Om du vill ha en bild som skrivbordsbakgrund, gör så här: Tydligen har du redan tagit hem bilden till datorn, den där mini-bilden du ser på skrivbordet(skärmen). Lägg den bilden i Platser>hemmamapp. Alltså i din hemmamapp. Sedan högerklickar du på (skärmen) klicka på: byt skrivbordsbakgrund.> lägg till bakgrundsbild. Nu bör du se mini-bilden. klicka en gång på den och välj öppna. Har du gjort rätt nu så har du bilden som bakgrund.

Om den där mini-bilden är riktig så heter den "något.jpg" eller "något.png" eller liknande. Det bästa är att hämta hem bilden så att du har den i datorn. Om du öppnar en bild då du är på internet så högerklicka på den och välj att spara den som:
namnet.jpg.
namnet.jpg.
Jag ska klicka på skärmen! Jag gick alltså den omvända vägen.... jag började med att klicka på den aktuella bilden.... Ok, tack, jag tror jag förstår! Minibilderna hette en massa annat än just "- .jpeg"...
Men nu har jag gett dem andra namn.
Tack för hjälpen!

Tack för hjälpen!