Problem med XAMPP

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Kaskerin

Problem med XAMPP

Inlägg av Kaskerin »

Jag har installerat XAMPP enligt anvisningar och i teorin skulle allt fungera bra.
Men när jag går in på localhost ser jag inte en skymt av XAMPP-installationen! Hur hittar jag den? Vad har jag gjort fel?

Ett annat litet problem också: när jag ska stänga av datorn, saknas både restart och turn off knappen. Detta hände efter att jag installerat en uppdatering. Kan jag få tillbaka dem?
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

SV: Problem med XAMPP

Inlägg av andol »

Kaskerin skrev: Jag har installerat XAMPP enligt anvisningar och i teorin skulle allt fungera bra.
Men när jag går in på localhost ser jag inte en skymt av XAMPP-installationen! Hur hittar jag den? Vad har jag gjort fel?
Till en början med så kanske du kan peka på vilka instruktioner du har följt och vilket xampp-paket du har installerat?
Kaskerin

Inlägg av Kaskerin »

Jag har fått hjälp av en kompis, och sen har jag följt instruktionerna på http://www.apachefriends.org/en/xampp-linux.html

Jag skriver kommandot /opt/lampp/lampp start och det verkar som att servern startar. Men när jag skriver localhost i webbläsaren, ser jag bara Index of, och sen mappen apache.

Det är XAMPP Linux 1.6.5a.

Vad kan jag ha gjort fel?
Kaskerin

Inlägg av Kaskerin »

Jag löste det genom att avinstallera Apache i Synaptic.
Kaskerin

Inlägg av Kaskerin »

Dock har jag nu ett annat problem.

Jag kommer åt mina filer via localhost, men inte via min ip-adress.
En kompis till mig har gjort så han kan komma åt sin server via sin ipadress , men detta verkar inte fungera för mig. Hjälp?
Kaskerin

Inlägg av Kaskerin »

Verkar som att så fort jag skriver, löser det sig själv. Tack ubuntu-guden.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Ibland räcker det att fråga för att problemen ska lösa sig. Tro mig jag har varit med om det själv :D
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

mcNisse skrev: Ibland räcker det att fråga för att problemen ska lösa sig. Tro mig jag har varit med om det själv :D
Klassiskt!
Kör man xampp för administrationspanelen? Annars kan jag rekommendera LAMP!

Mvh
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"