..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Dessutom är det väl inte helt otänkbart att Ubuntu är en inkörsport till lite tyngre saker.
Jag har hört att Slackware är riktigt tung skit.. har haft en kompis suttit fast i det träsket..
Slackware har en svensk sida med forum som är riktigt bra <a class="postlink" href="http://www.slackware.se">http://www.slackware.se</a>
Jag körde lite slackware innan jag testade ubuntu. Joxigare var det, men om jag fixade att installera både dist och några program som nybörjare så är det inte så farlig som ryktet säger. Tyvärr finns inte (fanns inte då i alla fall) apt och det är en stor brist imo.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Ahh slackware is the shit, körde det förut också, har dock bli så himmla lat när man använder paketetsystem till allt.
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
ZX Spectrum skrev:
Förstår inte varför man ska köra Slackware och få en massa jobb när det finns lättare distributioner.
Hmmm.
Tror vi går väldigt offtopics nu.
Massa jobb och massa jobba, ladda hem och kompilera ett tar paket tar inte lång tid (om inte kompileringen tar halva dan som XFree86 brukade göra på den gamla dåliga tiden)
Jag tyckte det var skoj att sitta å pilla med programmen och konfa systemet helt själv utan att någon GUI höll mig i handen, jag lärde mig otroligt mycket om hur GNU/Linux system kan byggas på det sättet.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
Slackware är en förkortning på "jag är duktig på att läsa manualer, vet hur jag forumlerar en fråga, och använder korrekt grammatik". Slackware är bra. Punkt.
ZX Spectrum skrev:
Vilka fördelar har Slackware gentemot Ubuntu?
Som jag skrev i min tidigare post man lär sig mycket mer om systemet man använder om kör slackware
Tja, för det första, slackware är precis lika enkelt om man vill lära sig, man måste bara tänka att Slackware inte är grafiskt på samma sätt. Problemet i dag, med att folk leker mycket i linux, är att dom tappar konsollen nånstans.
Slackware är stabil o fungerar medans Mandriva, Kubuntu, Xubuntu är instabila men enkla att installera.
Funderar på att slänga ut Xubuntu o stoppa i Slackware.
Alla har sina bra sidor, finns nog inget som är lätt att installera o som blir stabilt.
100% Linux
Du måste ha haft otur med kubuntu. Jag har inte haft några problem med stabiliteten. Jag slängdu ut slackware för länge sedan, pga att jag inte orkade lära mig hur booten fungerar.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stabiliteten kommer väl från att slackware sällan får några uppdateringar på huvudkomponenter.
De tar bla lång tid att uppdatera kerneln etc. Visst gillar man pilla och greja så är slack bra, eller varför inte archlinux?
Personligen ser jag ingen mening med att sitta och kompilera all mjukvara själv. Vill man ha ett kompilerat system så kör man gentoo, annars håller man sig binärt.
Jag finner inget nöje med att välja ett operativsystem för att få krångel med allt.
Är som en i min skolklass som hatade allt som hade med gui att göra. Han surfade, mailade och allt annat i terminalen genom Links, Pine, Vi och allt vad det hette. Är lite väl extremt för min del.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
hmm om det ändå fanns något sorts ord som kan beskriva det här fenomenet med, att en tråd om att forumet skulle vara mindre tolerant mot andra distar utvecklar sig till en hyllningstråd för Slackware