Får kanske starta en te-tråd som motpart.

Droger lockar till engagemangZX Spectrum skrev: Väldigt vad attraktiv en tråd kan bli när det handlar om kaffe. Förstår jag inte riktigt
Får kanske starta en te-tråd som motpart.![]()
Så länge det är starkt är jag nöjd, men det brukar ju oftast inte vara fallet när man är ute och ska shoppa sitt uppåttjack, då brukar det snarare vara halvbränt bittert svenskblask. Alternativet är då att köra prettostuket och försöka sig på utrikiskaMekaniserad Apelsin skrev: Jag är stenhård traditionalist när det gäller kaffe. Det ska vara "helsvenskt", kolsvart starkt kaffe i stora mängder. Caféer där man är tvungen att vricka tungan på utrikiska för att få en uppiggande laglig dos med narkotika går fetbort!
Hear, hear!christer skrev: [...] Kanel är också en bra kaffekrydda.
Det var av en liknande anledning som jag övergick från brunt till svart kaffe (på den gamla onda koffeinisttiden): ingen hade mjölk eller så hade de bara gammal skabbig mjölk som hade gått ur tiden. Så det var liksom ingen idé att be om mjölk i kaffet - det blev bara strul.Vegangeek skrev: Om jag är hemma med en skvätt soja eller havre mjölk annars dricker jag det svart.
Vad roligt att jag lyckats inspirera till det. Jag trodde mest jag skulle bli utbuad åt mitt sätta att missbruka kaffet. Men ack vad man tog fel. Ubuntukulturen är förstående och nyskapande.svartis skrev: Det här forumet är ju sjukt jä**a bäst.. Hade förväntningar om att lära mig linux,, men att lära mig dricka kaffe kunde jag i mina alla drömmars fantasi inte ha en tanke om. Har ALLTID druckit det svart, aldrig nåt socker eller mjölk. Men efter att ha läst denna tråd så provade jag faktiskt mest för skojs skull att ha lite oboy i. Nu har jag hittat en perfekt dos,, en tesked rågad oboy,, (änglamarks) gör verkligen susen på helgerna.
Jag har verkligen nojja att göra så lite som möjligt som har med jobb att göra på helgerna. Cykeln förknippar jag med jobb, så därför går jag mest på helgerna. Kaffe känns också lite jobb,,, kaffe med chockladpulver i gör det lite extra "helg-igt".